شهردار گناباد برکنار شد

دکتر سیدحسین پورهاشمی روز یکشنبه طی گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اعضای شورای اسلامی گناباد شنبه شب در جلسه استیضاح شهردار این شهر هشت سوال در ارتباط با عملکرد و خدمات شهرداری از وی پرسیدند که از پاسخ به سه سوال قانع شدند و از پاسخ پنج سوال دیگر قانع نشدند.

وی ادامه داد: در ادامه جلسه، حسین زاده شهردار این شهر به دلیل برآورده نکردن انتظارات اعضای شورای اسلامی گناباد با رای قاطع اعضای این شورا برکنار شد.

رییس شورای اسلامی گناباد گفت: در جلسه استیضاح شهردار گناباد در اردیبهشت ماه سالجاری نیز اعضای شورای اسلامی این شهر انتظارات خود را در قالب ۲۵ طرح مطرح کرده بودند که در نهایت وی نتوانسته است تاکنون این خواسته ها را به طور کامل محقق کند.

وی با اشاره به برخی مطالب و انتقادات نسبت به استیضاح و برکناری شهردار گناباد در برخی رسانه ها و پایگاههای خبری افزود: این اقدام حق شورای اسلامی است و شوراها طبق قانون وظایف و انتخاب شهرداران می توانند در کنار نظارت بر عملکرد شهردار اقدام به استیضاح و در صورت راضی نبودن از عملکرد وی نسبت به برکناری وی اقدام کنند.

با برکناری مهران حسین زاده، با رای اعضای شورای اسلامی علی اکبر بهزادیان به عنوان سرپرست شهرداری گناباد انتخاب شد.

اعضای دوره پنجم شورای اسلامی گناباد در ابتدای فعالیت خود عباس علایی را به عنوان شهردار انتخاب و جایگزین علی تقوی شهردار وقت کردند.

۹ ماه فعالیت علایی به عنوان شهردار گناباد با انتقادهای اعضای شورای اسلامی نسبت به عملکرد وی همراه بود و در نهایت وی  با تصمیم اعضای شورای اسلامی برکنار و مهران حسین زاده که از نیروهای شهرداری بود و چندین سال سابقه سرپرستی و معاونت شهرداری را در کارنامه خود داشت، به عنوان شهردار انتخاب شد.

طی ۲ روز گذشته نشست‌هایی با هدف تعامل و ایجاد وحدت رویه بین شورای اسلامی و شهرداری گناباد در دفتر امام جمعه و فرمانداری گناباد برگزار شده بود.

از محموع پنج هزار و ۹۰۰ کیلومتر مربع وسعت گناباد هزار و ۸۰۰ هکتار مربوط به محدوده مرکزی این شهر است.

شهرستان ۹۰ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد و ۴۰ هزار نفر از این جمعیت در شهر گناباد و بقیه در شهرهای کاخک و بیدخت و ۱۱۲ روستای آن ساکن هستند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.