هشدار مشاور بایدن درباره کریسمس مرگبار آمریکا

دکتر سِلین گاندِر افزود: ما کاملاً انتظار داریم که یک یا دو هفته پس از عید شکرگزاری (۶ آذر) ابتدا موارد ابتلاء افزایش یابد و یکی دو هفته پس از آن نیز شاهد اوج گیری تعداد بیماران بستری باشیم. یکی دو هفته بعد نیز مرگ و میر مبتلایان آغاز می‌شود.

به نوشته تارنمای شبکه آمریکایی سی بی اس، با وجود هشدارهای مقام‌های بهداشتی که از مردم خواسته بودند در تعطیلات اخیر در خانه بمانند، میلیون‌ها آمریکایی به مسافرت رفته‌اند.

عید شکرگزاریهر ساله در چهارمین پنجشنبه ماه نوامبر و در پایان فصل درو گرامی داشته می‌شود. این مراسم به صورت سالیانه برای تشکر از دارایی‌هایی مادی و معنوی یک فرد صورت می‌گیرد. این روز، یکی از تعطیلات فدرال در آمریکاست. رسم است که امریکاییان در این روز از نعمت فراوان در زندگی خود یاد و قدردانی کرده و برای شام در این روز بوقلمون صرف می‌کنند.

گاندر ادامه داد: فردی که در معرض ویروس کرونا بوده علائم بیماری را تا ۱۴ روز بعد نشان خواهد داد. بدین ترتیب بسیاری از کسانی که عید شکرگزاری را با خانواده و دوستان خود جشن می‌گیرند در ایام کریسمس و سال نو در بیمارستان و یا بخش آی سی یو بستری خواهند شد.

به نوشته سی بی اس، پیش از عید شکرگزاری، موارد ابتلاء به کووید در بیش از ۳۰ ایالت افزایش یافته بود و تعداد آمریکایی‌هایی که از آغاز شیوع جهانی کووید به این بیماری مبتلا شده‌اند از ۱۳ میلیون نفر فراتر رفته است.

این متخصص بیماری‌های عفونی و اپیدمیولوژیست دانشکده پزشکی دانشگاه نیویورک گفت که هر فردی که به سفر می‌رود باید پیش از ترک مبدأ خود را قرنطینه کرده و پس از بازگشت از سفر نیز فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.