ماجرای نامه محسن هاشمی به رئیس کل بانک مرکزی

 محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در حاشیه صحن امروز شورای شهر در جمع خبرنگاران درباره  جلسه امروز هم‌اندیشی شورای شهری‌ها با شهردار تهران اظهار داشت: این جلسه صبح امروز قبل از برگزاری صحن شورا به صورت مجازی بین اعضای شورای شهر و شهردار تهران و برخی از معاونان شهرداری برگزار شد.

وی افزود: طرح‌های اولویت‌محور تحقق پذیر از جمله مباحث مطرح شده در جلسه هم‌اندیشی مجازی امروز شورای شهری‌ها با مدیران شهرداری بود و سه معاون شهرداری، مناف هاشمی، یزدانی و صبوری توضیحاتی ارائه کردند و قرار شد  جلسات در مورد طرح‌ةا و پروژه‌های اولویت‌محور ادامه یابد.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد:‌همچنین بعد از برگزاری جلسه هم‌اندیشی صحن شورا به صورت ترکیبی برگزار شد و 13 نفر از اعضا حضوری و 5 نفر مجازی در صحن حضور داشتند.

هاشمی گفت: یکی از دستور جلسه‌های امروز لایحه دو فوریتی برای نامگذاری خیابانی به نام شهید محسن فخری‌زاده بود که با رأی همه اعضای شورای شهر به تصویب رسید.

* حجت نظری مشکوک به کرونا است

وی در ادامه گفت:‌یکی از دستور جلسه‌های امروز که پیشنهاددهنده و مبدع آن حجت نظری بود از دستور خارج شد چرا که ایشان در صحن نبودند و مجازی در صحن شورا شرکت کردند آقای نظری خودش خواست که دستور جلسه به تعویق بیفتد.

وی گفت:‌حجت نظری مشکوک به کرونا بوده است و نمی‌تواند در صحن شورا حضور یابد.

*ماجرای نامه و پیغام هاشمی به رئیس کل بانک مرکزی

وی درباره سرانجام اوراق مشارکت گفت: 50 مشارکت بازپرداخت اوراق توسط دولت و 50 درصد توسط شهرداری تهران باید انجام شود ولی بانک مرکزی بندی به ماده‌ تبصره مربوطه اضافه کرده که علاوه بر تضمین دولت تضمین شهرداری هم برای بازپرداخت‌ها انجام شود و این سوال مطرح است که مگر اعتبارت دولت کم شده که از شهرداری تضمین می‌خواهند.

وی گفت: اخیرا طی نامه‌ای به شریعتمداری وزیر صمت و پیغام به همتی رئیس کل بانک مرکزی، گفته‌ام این موضوع صحیح نیست و بانک‌ها بر اساس ماده 66 نباید هیچ تضمینی از شهرداری بگیرند چرا که در غیر اینصورت ظلم و خطا انجام گرفته و شهرداری می‌تواند از طریق کمیسیون اصل 90 شکایت کند و بخشنامه باطل شود.

* سرانجام افزایش قیمت بلیت مترو

هاشمی درباره موضوع افزایش قیمت بلیت مترو گفت:‌در جلسه هم‌اندیشی امروز مناف هاشمی معاون حمل و نقل شهردار تهران گفت: با توجه به اینکه افزایش قیمت‌ها رخ داده و مسافران کم شده‌اند قیمت تمام شده بلیت نیز افزایش یافته است و طبیعی بوده که اکنون که در فصل بودجه هستیم یارانه دولت در بودجه برای سیستم حمل و نقل عمومی دیده شود.

رئیس شورای شهر تهران گفت:‌به نظرم مناف هاشمی به موقع این مسأله را مطرح کرده است قیمت تمام شده بلیت دیگر مشابه قیمت قبل نیست این قیمت 15 هزار تومان بوده و یک سوم را باید دولت، یک سوم را شهرداری و یک سوم را مردم بپردازند که البته در مورد پرداخت این میزان توسط مردم باید مورد تصمیم‌گیری قرار گیرد.

وی بیان داشت: نظر مناف هاشمی این بود که سهم مردم توسط دولت و شهرداری پرداخت شود و منظورش گران کردن بلیت و پرداخت توسط مردم نیست.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.