شلیک موشک‌های بالستیک سپاه از اعماق زمین + عکس

 شهر موشکی سپاه پاسداران سال ها قبل به سرخط اول رسانه های داخلی و خارجی تبدیل شد . ایران یکی از معدود کشورهای جهان با توانایی ساخت و پرتاب موشک از سیلوهای زیرزمینی است که این پیشرفت‌ها همه و همه حاصل تحریم‌هایی است که قرار بود ما را عقب بیندازد؛ اما نه تنها عقب نینداخت، بلکه سکویی شد برای جلو رفتن؛ آن هم با سرعتی باورنکردنی.

 توان موشکی جمهوری اسلامی ایران از سال‌ها قبل محل بحث و جنجال بوده و دشمنان با ابزارهای مختلفی که در اختیار دارند همواره تلاش کرده‌اند علاوه بر اعمال فشار با تحریم، راهکارهای دیگری مانند خرابکاری صنعتی، تمرکز بر نقاط ضعف، ترور دانشمندان و پیدا کردن اماکن و نقاط پایگاه‌های موشکی ایران را هم دنبال کنند تا در صورت بروز جنگ احتمالی، بتوانند با ضربه زدن به پایگاه‌های موشکی ایران، آن را از کار انداخته و برگ برنده ایران را از چرخه عملیاتی خارج کنند.

در مزرعه موشکی موشک‌های بالستیک درون یک کپسول پرتاب عمودی موشک قرار می‌گیرند و سپس این کپسول درون گودالی در زمین قرار می‌گیرد و روی آن را با خاک پر و یا به عبارتی آن را دفن می‌کنند. موشک‌های سپاه پاسداران از سامانه پرتاب عمودی شلیک گرم استفاده می‌کنند؛ به طوری که در ثانیه‌های نخست شلیک، ابتدا گاز و آتش حاصل از احتراق موتور موشک از دریچه‌های تخلیه فوقانی، خاک‌های ریخته شده به روی کپسول را کنار می‌زند و مسیر حرکت به بیرون از کپسول را باز خواهد کرد.

شهرهای موشکی سپاه پاسداران که چالشی بزرگ برای غرب بودند؛ حالا با وجود مزرعه موشکی در حاشیه قرار می گیرند و این یعنی غوز بالا غوز برای آمریکا و دار و دسته‌اش. زیرا اگر تاکنون آنها با استفاده از پایش تصاویر ماهواره‌ای و رصد تحرکات و جابجایی لانچرهای شلیک قادر به کشف محل استقرار و شلیک موشک‌های بالستیک و یا پایگاه‌ها، شهرهای موشکی زیرزمینی و یا مراکز موشکی بودند، از این پس به دلیل آنکه کوچک‌ترین اثر و یا ردی از کپسول‌های شلیک موشک مدفون شده در زمین وجود ندارد، قادر به کشف مکان دپو و شلیک موشک‌های بالستیک نخواهند بود و این یعنی هر لحظه و هر جا احتمال خراب شدن موشک‌های ایرانی روی سر دشمنان.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.