ذوالنور: دشمن زبان زور و مقابله به مثل را می‌فهمد

حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی طرح دوفوریتی «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران»،گفت: در بخش عمده‌ای از این طرح دوفوریتی، تکالیفی در تشخیص، توسعه و افزایش سطح غنی‌سازی و همچنین انباشت و نگهداری آن در نظر گرفته شده و با توضیحاتی که کمالوندی در صحن علنی مجلس داد، مشخص شد که مجلس تکالیفی را در این طرح در نظر گرفته که کاملاً شدنی و قابل تحقق است.

وی با اشاره به گام‌های کاهش تعهدات برجامی، اظهار داشت: مطابق با گام‌های پنج‌گانه کاهش تعهدات برجامی، سطح غنی‌سازی ما از ۳.۶۷ به ۴.۲ درصد رسید درحالی‌که در طرح دو فوریتی اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها آمده که سطح غنی‌سازی به بالای ۲۰ درصد برسد چرا که با غنی‌سازی ۴.۲ درصد، دشمن در لغو تحریم‌ها تجدیدنظر نمی‌کند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: مخالفت نمایندگان با این طرح هم این بود که باید این طرح‌ قوی‌تر باشد و کسی با اصل طرح مخالف نیست و همه معتقدند که باید مُشت محکم‌تری بر دهان دشمن زده شود.

ذوالنور افزود: یک نفر از نمایندگان گفت که «این طرح احساساتی است و به دلیل شهادت شهید فخری‌زاده تدوین شده» درحالی‌که چندین ماه است ما این طرح را تهیه کرده‌ایم. مگر ما می‌دانستیم که قرار است شهید فخری‌زاده به شهادت برسد؟

وی تأکید کرد: امروز باید فریاد وحدت و اقتدار از مجلس بلند شود، ما نباید در کلیات طرح تزلزل داشته باشیم، کلیات این طرح باید با بالاترین رأی به تصویب برسد تا بر تن دشمن لرزه بیفتد و زمانی که به جزئیات طرح رسیدیم، نمایندگان می‌توانند روی مواد آن بحث کنند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: دشمن دیده است که ما همه تعهداتمان را انجام دادیم و آنان هر غلطی می‌کنند؛ اگر عکس‌العمل نشان ندهیم، دشمن بی‌حیاتر می‌شود و باید بدانیم که دشمن زبان زور، تقابل و مقابله به مثل را می‌فهمد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.