خبری خوش درباره واکسن کرونا

کدخبر: ۳۷۶۴۶۷
بنابر اعلام شرکت آمریکایی مدرنا کارایی واکسن کرونای ساخت این شرکت در مرحله سوم آزمایش‌های بالینی به ۱۰۰ درصد رسیده است.
خبری خوش درباره واکسن کرونا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت آمریکایی مدرنا روز دوشنبه ۳۰ نوامبر ۲۰۲۰ اعلام کرد کارایی واکسن کرونای ساخت این شرکت در مرحله سوم آزمایش‌های بالینی به ۱۰۰ درصد رسیده است.

نتایج بررسی‌های جدید که بیش از ۳۰ هزار نفر در آن‌ها شرکت کرده‌اند، نشان داد کارایی واکسن کرونای شرکت مدرنا در مقابل عوارض جانبی واکسن‌های کرونا به مقدار ۱۰۰ درصد و در مقابل خود بیماری به مقدار ۹۴ درصد رسیده است.

عوارض واکسن ضد کرونای شرکت مدرنا

شرکت مدرنا همچنین اعلام کرد این واکسن در همه گروه‌های سنی، جنسیتی و نژادی قابل استفاده است و هیچ نگرانی جدی درباره سلامت استفاده‌کنندگان وجود ندارد، عوارض جانبی آن تنها به درد ناشی از تزریق، سردرد و خستگی محدود است.

مدرنا همه داده‌های مربوط به سلامتی استفاده‌کنندگان در دو ماه گذشته را جمع‌آوری کرده و حالا قصد درخواست صدور مجوز اضطراری از سوی سازمان غذا و داروی آمریکا و همچنین سازمان دارویی اروپا را دارد. جلسه‌ای به همین منظور در ۱۷ دسامبر میان مدیران مدرنا و مدیران سازمان غذا و داروی آمریکا برگزار خواهد شد.

این شرکت محموله‌ای به حجم ۲۰ میلیون دوز را آماده کرده تا در آخر سال ۲۰۲۰ به آمریکا ارسال کند. این مقدار برای واکسینه کردن ۱۰ میلیون نفر کافی است، زیرا هر نفر باید ۲ بار این واکسن را دریافت کند. مدرنا خود را آماده کرده که تا پایان سال ۲۰۲۱ بین ۵۰۰ میلیون تا یک میلیارد دوز دیگر واکسن کرونا تولید کند.

رئیس هیات‌مدیره شرکت داروسازی مدرنای آمریکا که به یکی از امید‌های اول بشریت برای یافتن واکسن کرونا تبدیل شده روز پنج‌شنبه ۱۹ نوامبر ۲۰۲۰ در گفت‌وگوی اختصاصی با «العربیه» اعلام کرد شرکت تحت مدیریتش می‌تواند تا ۵۰۰ میلیون دوز از واکسن کرونا تولید کرده و واکسیناسیون ۶۰ درصد از جمعیت جهان می‌تواند مانع انتشار بیشتر این ویروس شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید