واکنش نمایندگی ایران در سازمان ملل به تیتر شرم‌آور «وال استریت ژورنال»

علیرضا میریوسفی به نمایندگی از هیئت نمایندگی کشورمان در سازمان ملل، با ارسال نامه‌ای به «وال استریت ژورنال» یکی از روزنامه‌های سیاسی - اقتصادی رژیم آمریکا گفت: مداخله رژیم اسرائیل در اقدام جنایتکارانۀ ترور شهید «محسن فخری‌زاده» دانشمند برجسته و ممتاز هسته‌ای و دفاعی کشورمان به منظور برهم زدن بیشتر وضعیت آشفته در منطقه و از بین بردن مسیر دیپلماسی طراحی شده است.

سخنگوی نمایندگی ایران در سازمان ملل تاکید کرده است شهید «محسن فخری‌زاده» یک دانشمند برجسته و قهرمان ملی برای همه ایرانیان بود.

در متن این نامه آمده است:

سرمقاله شما با عنوان «بایدن، ایران و بمب» (۲۸ نوامبر) شرم آور و غیرانسانی است. حمایت غیرقابل توجیه از ترور وحشیانه یک دانشمند برجسته، کاری جز تشویق چند جنایتکار نظیر رژیم اسرائیل و متحدانش، برای ارتکاب ترور‌های بیشتر نیست. ترور یکی از مقامات یک کشور عضو سازمان ملل در قلمرو آن به مثابه بازکردن جعبه پاندورا و یک بازی خطرناک است. خطری که عواقبش را فقط انسان‌های آخرالزمانی بی خرد و بی پروا نادیده می‌گیرند.

بدون شک، هدف از مداخله رژیم اسرائیل در این اقدام جنایتکارانه، به منظور برهم زدن بیشتر وضعیت آشفته در منطقه و از بین بردن مسیر دیپلماسی طراحی شده است. محسن فخری زاده یک دانشمند برجسته و قهرمان ملی برای همه ایرانیان بود. آخرین خدمت وی به کشور تولید کیت تشخیصی ویروس کرونا و همچنین مدیریت پروژه تولید واکسن ایرانی کرونا بود - مرحله‌ای که به مرحله آزمایش انسانی هم رسیده بود.
 
ترور وی هیچ اثری بر برنامه هسته‌ای کاملا مسالمت آمیز ایران نخواهد داشت، همانطور که ترور دانشمندان هسته‌ای ایران در چند سال گذشته تاثیری در پیشرفت فعالیت‌های هسته‌ای صلح آمیز کشور نداشته است.
 
واکنش نمایندگی ایران در سازمان ملل به تیتر شرم‌آور «وال استریت ژورنال»

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.