روایت سردار جلالی از ساخت آزمایشگاه ایرانی «سطح سه زیستی» با مدیریت شهید فخری‌زاده

سردار غلامرضا جلالی، با اشاره به نقش و جایگاه شهید فخری‌زاده در ارتقای توان دفاعی کشور در برابر تهدیدات نوین، اظهار کرد: یکی از بازوان توانمند وزارت دفاع، سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی(سپند) است که تحت مدیریت شهید فخری زاده همراهی و همکاری بسیار زیادی با سازمان پدافند غیرعامل کشور داشته است، برای مثال در عرصه پدافند زیستی سازمان سپند به ارتقای ظرفیت‌های فنی و تخصصی کشور به ویژه از نظر آزمایشگاهی و ساخت تجهیزات پیشرفته مانند آزمایشگاه سیار سطح ۳ ایمنی زیستی(BSL-۳ ) سیار پرداخته است که موجب ارتقای توان دفاع بیولوژیک کشور شده است.

جلالی با بیان اینکه این توفیقات بدون همکاری شهید فخری زاده میسر نمی‌شد، تأکید کرد: در زمینه مقابله با شیوع ویروس کرونا هم این سازمان وظایف بسیار خطیری را برعهده گرفت که برخی از آنها تولید کیت‌های تشخیصی و موضوع راهبردی تولید واکسن بود که امروز در آستانه ورود به آزمایش‌های انسانی است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه شهید فخری زاده مبدع صنعت پدافند غیرعامل در حوزه‌های CBRNE است، تصریح کرد: ما طی سال های گذشته به کمک سازمان سپند و شخص شهید فخری زاده، آتش نشانی های بیش از ۵۰ شهر را به تجهیزات بومی و پیشرفته مقابله با تهدیدات CBRNE مجهز کردیم که بخشی از آنها در شرایط مقابله با کرونا به کمک کشور آمد.

وی با اشاره به تلاش‌های شهید فخری‌زاده در سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی در حوزه پدافند پرتوی نیز گفت: سازمان پدافند غیرعامل با کمک و مشارکت سپند در طرح ریزی اقدامات پدافندی در استان های هسته ای اقدامات ارزشمندی انجام داد که ایجاد ظرفیت های عملیات پدافندی و درمانی از جمله آنهاست.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور تصریح کرد: آن شهید از دانشمندان متخصص در امور هسته‌ای بود و عمده فعالیت سازمان سپند نیز در مباحث هسته ای مربوط به پدافند پرتوی است و او، فخر شهدای هسته‌ای و جزو سرداران شهید پدافند غیر عامل است.

وی با بیان اینکه بدون شک انگیزه دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از به شهادت رساندن شهید فخری زاده، ضربه زدن به توان دفاعی و بازدارندگی کشور، بوده است، تصریح کرد: من به ضرس قاطع به ملت عزیز ایران اطمینان می‌دهم که این شهید با اقدامات مجاهدانه و نشر دانش خود، سنگ‌ بنای پروژه‌های عظیم علمی دفاعی را ایجاد و شاگردانی مکتبی و انقلابی تربیت کرده است که راه او را ادامه خواهند داد و این علم هیچگاه بر زمین نخواهد ماند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه مظلومیت شهید فخری‌زاده، از سایر ویژگی‌هایش بارزتر بود تصریح کرد: خاصیت مردان بزرگی همچون شهید حاج قاسم سلیمانی، طهرانی مقدم و فخری زاده این است که در زمان حیات تکیه‌گاه مردم و الهام بخش نسل جوان و پس از شهادت سبب ساز اتحاد و انسجام ملت در ایستادگی در برابر دشمنان خواهند بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.