ترامپ در بازی آخر افتضاح به بار آورد؟

به گزارش نشنال ریویو، "دونالد ترامپ که تقریبا در همه رای‌گیری های مهم مربوط به انتخابات عقب ماند، در ایالتهای کلیدی به پیروزی بسیار نزدیک بود و این عملکرد قدرتمند غیرمنتظره او باعث کمک به جمهوریخواهان در رقم زدن یک موضع قدرتمند در دوره پس از ریاست جمهوری ترامپ می شود. این چیز کمی نیست. اما رئیس جمهور نمی‌تواند اذعان به شکست  را تحمل کند و از همان ساعات اولیه شب انتخابات تاکید کرد که واقعا برنده شده و "با اختلاف زیاد" برنده شده است.

بعد از انتخابات ۲۰۲۰ مسائل مشروعی درباره امنیت آرای پستی و پروسه شمارش آرا برای در نظر گرفتن هستند (برخی حوزه‌ها به طرزی عجیب چند هفته تکمیل شمارش اولیه آرا را طول دادند) اما اشتباه نکنید: محرک اصلی مناقشه پس از انتخابات طی چند هفته گذشته سرپیچی همراه با بداخلاقی یک مرد از پذیرش حکم مردم آمریکا بوده است. تیم ترامپ ( و بخش بزرگی از حزب جمهوریخواه) وارونه کار کرده و به شکل مستاصل در تلاش برای یافتن چیزی، هر چیزی، در جهت حمایت از احساسات پراز شکایت رئیس جمهور به جای درنظر گرفتن عینی اسناد و مدارک و نشان دادن واکنش موجه بوده‌اند.

تقریبا هیچ یک از ادعاهای مطرح شده از سوی تیم ترامپ در ریزترین بررسی‌ها ثابت نشده‌اند. به طور خاص به سختی می‌توان در روزهای اخیر در توئیتر ترامپ چیزی که نزدیک به حقیقت باشد یافت. توئیتر او پر شده از ادعاهایی که رد شده‌اند و تئوری‌های توطئه احمقانه درباره سیستمهای رای گیری دومینیون. ادعاهای مخدوش و غیرصادقانه گفتمان عمومی را آلوده ساخته و سبب گمراه شدن افراد خوبی می‌شود که در باور کردن چیزهای گفته شده از سوی رئیس جمهور آمریکا مرتکب اشتباه می شوند.

جمهوریخواهان منتخب به طور کلی این نگرش را در پیش گرفته‌اند که رئیس جمهور باید بتواند به دادگاه مراجعه کند. البته این حق قانونی اوست که شکایت کند اما او نباید شکایتهایی بی ارزش را در تلاش برای لغو کردن میلیونها رای پیگیری کند. این دقیقا کاری است که انجام داده و به همین دلیل وکلای شناخته شده جمهوریخواهان هر چه بیشتر کنار می کشند و به همین دلیل ترامپ در دادگاه متحمل شکست پشت شکست می شود.

این ایده که دادگاه عالی قرار است این پرونده را به دست گرفته و یک حکم تغییر دهنده بازی صادر کند، در حالی که تیم ترامپ مصر به تاکید بر آن هستند، خیالی است. قضات محافظه کار به طور مداوم درخواستهای حقوقی متزلزل ترامپ را رد کرده‌اند و بعید است که قضات واکنش متفاوتی داشته باشند.

سرزنش کردنی‌ترین تاکتیک ترامپ، تلاش شرم آور او برای وادار کردن مقامهای جمهوریخواه به بلوکه کردن تایید آرا و همینطور وادار ساختن مجالس ایالتی به منصوب کردن الکترالهای حامی ترامپ همراه با نقض آشکار اراده عمومی بوده است. این به لطف صداقت و احساس وظیفه اکثر جمهوریخواهان دخیل، راه به جایی نبرده اما این یک اقدام شدیدا غیردموکراتیک است که امیدواریم دیگر هیچ نامزد بازنده در انتخابات ریاست جمهوری حتی فکر تکرار کردنش را در آینده نکند.

شکست خوردن در یک انتخابات سراسری ضربه‌ای به غرور حتی پوست کلفت ترین سیاستمداران بوده و به طرزی اجتناب ناپذیر احساس تلخی و خشم در شخص ایجاد می کند. چیزی که آمریکا مدتها توقعش را داشته، این است که نامزدهای بازنده در انتخابات این احساساتشان را بلعیده و دست کم وانمود به رفتاری موقر کنند. اگر ترامپ قادر به انجامش نیست، باید دست کم از جنگ راه انداختن علیه نتیجه انتخابات دست بردارد."

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.