احتمال شکایت مدیر امنیت سایبری اخراجی دولت آمریکا از وکیل ترامپ

«کریستوفر کربس» مدیر اخراجی امنیت سایبری دولت آمریکا روز سه‌شنبه گفت، قصد دارد علیه وکیل «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا اقدام قانونی انجام دهد.

به نوشته پایگاه خبری «هیل»، کربس در مصاحبه‌ای گفت: «ما ملتی قانون‌مدار هستیم و من درنظر دارم از این قوانین بهره بگیرم. من تیمی استثنایی از وکلا در اختیار دارم که در دادگاه پیروز می‌شوند و فکر می‌کنم قرار است سرشان شلوغ شود».

او در پاسخ به این سوال که آیا این اقدام قانونی در پاسخ به اظهارات اخیر وکیل ترامپ است گفت: «این تیم [وکلا] در حال بررسی تمام فرصت‌های قابل دستیابی هستند. او حرف‌های خطرناکی زده است».

«جوزف دی ژنووا»، وکیل ستاد انتخاباتی ترامپ، روز گذشته (سه‌شنبه) در مصاحبه‌ای گفته بود: «هر کسی که فکر کند این انتخابات سالم بوده، مثل کربسِ احمق، مدیر امنیت سایبری، باید به دار آویخته شود و سحرگاهان به بیرون آورده شود و به او شلیک شود. این مرد یک ابله درجه یک است».

کربس که مدیر سابق زیرساخت و فضای سایبری وزارت امنیت داخلی آمریکا بود به دلیل گزارشی که درباره امنیت و سلامت انتخابات امسال آمریکا ارائه داده بود به دست دونالد ترامپ اوایل این ماه اخراج شد.

کریس کربس که مدیر سابق زیرساخت و فضای سایبری وزارت امنیت داخلی آمریکا بود به دلیل گزارشی که درباره امنیت و سلامت انتخابات ۲۰۲ آمریکا ارائه داده بود به دست دونالد ترامپ اوایل این ماه اخراج شد.

او پس از اخراجش در مصاحبه‌ای با شبکه «سی‌بی‌اس» اظهارات ستاد انتخاباتی رئیس‌جمهور آمریکا درباره مداخله عاملان خارجی در دستگاه‌های رأی‌گیری آمریکا را بی‌اساس خواند.

ستاد انتخاباتی ترامپ مدهی است، شرکت‌های «دومینیون»  و «اسمارت‌مَتیک» که در سیستم‌های الکترونیک انتخاباتی تخصص دارند، در تقلب به نفع جو بایدن، رقیب دموکرات ترامپ دست داشته‌اند.

انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا روز سوم نوامبر (سیزدهم آبان) برگزار شد. برآورد رسانه‌ها حاکی است جو بایدن با ۳۰۶ رأی الکترال به عنوان رئیس‌جمهور بعدی آمریکا انتخاب شده و ترامپ تنها ۲۳۲ رأی الکترال به دست آورد.

ترامپ از پذیرش نتیجه انتخابات خودداری کرده و شکایت‌هایی را درباره تقلب در فرایند رأی‌گیری در چند ایالت کلیدی مطرح کرد که اکثر این شکایت‌ها رد شده‌اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.