رقابت بی‌سابقه مسلمانان آمریکا در انتخابات ۲۰۲۰

 میدل ایست آی گزارش داد، امسال به طور کلی ۱۷۰ نامزد مسلمان در انتخابات شرکت داشتند که در ۲۸ ایالت آمریکا و واشنگتن رقابت کردند.

در این گزارش که توسط "شورای روابط آمریکایی-اسلامی"، مرکز "جت‌پک" (Jetpac) و سازمان (MPower Change) تهیه شده، آمده است: نمایش سیاسی پررنگ و مشارکت مدنی بیشتر دو موضوعی هستند که به شدت به یکدیگر ارتباط دارند.

در ادامه این گزارش آمده است: میزان بالای ثبت نام رای‌دهندگان، تلاش‌هایی که در این راستا توسط گروه‌های تحت رهبری مسلمانان انجام شد و مقامات منتخب در انتخابات ۲۰۲۰ بیانگر روابط همزیستی است.

از ۱۷۰ نامزد مسلمانی که در این انتخابات برای رسیدن به پست‌های سیاسی رقابت کردند، دست‌کم ۶۲ تن پیروز شدند که این رکورد بی‌سابقه دیگری محسوب می‌شود. در سال ۲۰۱۸ میلادی ۵۷ نامزد برای پست‌های سیاسی انتخاب شدند.

این گزارش بر افزایش تعداد نامزدهای مسلمان برای پست‌های سیاسی و پیروزی آنها تاکید دارد.

این گزارش همچنین نشان می‌دهد که مسلمانان به جای تمرکز صرف بر انتخابات ریاست جمهوری، در سطح محلی نامزد می‌شوند تا به اجرای تغییرات مثبت در جوامع‌شان کمک کنند.

براساس این گزارش، ۲۳ مسلمان در مجلس‌های ایالتی خودشان کرسی بدست آوردند، شش تن به سمت‌ها و موقعیت‌هایی در شهرستان‌های خود دست یافتند و دست‌کم ۱۲ تن در هیئت‌ مدیره مدارس محلی‌شان کرسی بدست آوردند.

"لیندا سارسور"، بنیان‌گذار سازمان " MPower Change" گفت: مسلمانان آمریکا انتخاب اعضای جامعه‌مان در سراسر این کشور از هیئت مدیره مدارس گرفته تا مجلس‌های ایالتی را جشن می‌گیرند. مهم نیست در سطح ریاست جمهوری چه اتفاقی می‌افتد، ما به ایجاد قدرت، ترغیب رای‌دهندگان و تمرکز بر رای گیری‌ها ادامه خواهیم داد چرا که اینها چیزهایی هستند که بر زندگی ما تاثیر واقعی می‌گذارند.

نهاد عواد، مدیر اجرایی شورای روابط آمریکایی-اسلامی گفت: بسیاری از این نامزدها موفق بودند چرا که آنها کمپین‌های مردمی متشکل از گروه‌های مختلف را برای یک آینده عادلانه به راه انداختند؛ آینده‌ای که در آن آزادی‌ها و حقوق مدنی تمامی مسلمانان آمریکا حفظ خواهد شد.

وی افزود: اکنون که این انتخابات تمام شده، همه ما باید برای تعیین سیاست‌های عمومی که از عدالت و آزادی حمایت می‌کنند، تلاش کنیم.

شورای روابط آمریکایی-اسلامی همچنین ماه گذشته گزارش داده بود که میزان مشارکت مسلمانان در انتخابات نیز بی‌سابقه بوده به طوری که بیش از یک میلیون مسلمان در این انتخابات رای خود را به صندوق‌ها انداخته بودند.    

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.