بازدهی 21درصدی بورس در سه هفته

ورود 3 هزار و 247 میلیارد تومان پول به بورس

کدخبر: ۳۷۶۷۷۴
شاخص کل بورس در پایان هفته نسبت به رقم کف شاخص در 20 آبان ماه، 259 هزار واحد بالا آمده است. بازدهی بورس در این دوره 21 درصد بوده است.
 ورود 3 هزار و 247 میلیارد تومان پول به بورس

به گزارش اقتصاد نیوز، شاخص بورس معمولا در کوتاه مدت نوسانات زیادی دارد و تحت تاثیر عوامل مختلف اقتصادی و سیاسی دچار افت و خیز می‌شود. اما روند بلند مدت شاخص بورس از اهمیت بیشتری برخوردار است. روند بلندمدت بورس علاوه بر آن که نشان دهنده متوسط بازدهی سبد دارایی سهام‌داران است، شاخصی برای سنجش وضعیت اقتصادی و دماسنج اقتصاد کشور است. 

پس از آن که شاخص بورس در نیمه مرداد تا قله 2 میلیون واحدی بالا رفت، تا پایان هفته سوم آبان ماه روندی نزولی داشت. شاخص کل در  تاریخ 20 آبان در رقم یک میلیون و 211 هزار واحد بود که کمترین رقم شاخص از 27 خردادماه بود. پس از قرار گرفتن بورس در کف، از 20 آبان به این سو، بورس روندی صعودی پیدا کرد. در 16 روز کاری گذشته، بورس در 13 روز مثبت بود و تنها 3 روز منفی را پشت سر گذاشت.

بازدهی بورس

شاخص کل بورس در پایان هفته در رقم یک میلیون و 470 هزار واحد ایستاد که نسبت به کمترین مقدار در 20 آبان ماه، 259 هزار واحد بالا آمده است. بازدهی بورس در این دوره 21 درصد بوده است.

اگر این دوره را به صورت هفتگی بررسی کنیم و آن را به 3 هفته تفکیک کنیم، می‌بینیم که بیشترین رشد در هفته آخر آبان ماه اتفاق افتاده است که شاخص کل 124 هزار واحد بالا آمده است. در روز چهارشنبه 21 آبان شاخص کل در رقم یک میلیون و 221 هزار واحد بود و یک هفته بعد، در روز چهارشنبه 28 آبان شاخص کل به رقم یک میلیون و 345 هزار واحد رسید. 

در هفته دوم این دوره، شاخص بورس 21 هزار واحد رشد کرد  و در هفته سوم، شاخص کل 103 هزار واحد افزایش یافت. شاخص کل در روز چهارشنبه 5 آذر ماه در سطح یک میلیون و 367 هزار واحد بود و در پایان هفته اخیر به رقم یک میلیون و 470 هزار واحد رسید.

روند 3 هفته

روند 3 هفته

ورود پول حقیقی

از 20 آبان به این سو که روند تغییرات شاخص بورس صعودی بوده، خالص پول حقیقی ورودی به بورس 3 هزار و 247 میلیارد تومان بود.

در 16 روز کاری این دوره، 9 روز خالص پول حقیقی ورودی مثبت بوده و در 7 روز منفی بوده است. بیشترین میزان پول ورودی در هفته آخر آبان ماه بود که در این هفته 2 هزار و 177 میلیارد تومان پول حقیقی به بورس وارد شد.

روند 3 هفته

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید