بایدن از پیام های تبریک جمهوریخواهان به خود پرده برداشت

جو بایدن رئیس جمهور بعدی احتمالی آمریکا در مصاحبه با شبکه سی ان ان درباره احتمال عدم حضور دونالد ترامپ رئیس جمهور فعلی آمریکا مراسم تحلیف وی گفت، حضور ترامپ ارتباط و نفعی برای من ندارد بلکه حضورش در مراسم تحلیف از جهت انتقال قانونمند و صلح آمیز قدرت حائز اهمیت است.

بایدن افزود: عدم حضور ترامپ در مراسم تحلیف ایالات متحده را متوقف نمیکند اما این برای وجهه آمریکا در جهان مناسب نیست.

براساس گزارش شبکه الجزیره، وی در ادامه مصاحبه خود در پاسخ به سوالی درباره عدم پذیرش شکست از سوی ترامپ نیز گفت، بسیاری از سناتورهای جمهوریخواه به من زنگ می‌زنند و پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری را تبریک می‌گویند.

درحالیکه ترامپ همچنان در حال شکایات انتخاباتی و مدعی تقلب در انتخابات است برخی از هم حزبیهای وی از او خواسته‌اند که شکست در انتخابات را بپذیرد.

«لیندسی گراهام» سناتور ایالت کارولینای جنوبی که توانست در انتخابات اخیر کرسی خود در سنای آمریکا را حفظ کند نیز اخیرا گفته، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور این کشور باید در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور بعدی حاضر شود.

این سناتور ارشد جمهوری‌خواه و که یکی از نزدیک‌ترین متحدان ترامپ در کنگره است گفت: «اگر بایدن در پایان (مراحل انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا) برنده شود، حضور ترامپ در مراسم تحلیف بیستم ژانویه (اول بهمن) برای کشور خوب خواهد بود».

وی ادامه داد: «بله در صورتی که بایدن پیروز شود، به نظرم باید اینطور شود (دونالد ترامپ در مراسم تحلیف بایدن حاضر شود). من فکر می‌کنم که این کار برای کشور خوب است و برای خود او هم خوب خواهد بود. امیدوارم که بایدن هم به مراسم (تحلیفش) بیاید».

بایدن در همین مصاحبه با انتقاد از سیاست‌های «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور کنونی آمریکا در قبال ایران از جمله خروج از برجام در سال ۲۰۱۸، گفت: «نقطه پایانی این است که ما به ایران اجازه دستیابی به تسلیحات اتمی ندهیم. او (ترامپ) از (توافق) خارج شد تا چیز سخت‌تری به‌دست بیاورد، [ولی] چه کاری انجام دادند؟»

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.