افشای علت دیدار بن سلمان با نتانیاهو توسط مدیر سابق سیا

جان برنان، مدیر سابق سیا گفت که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیدار کرد تا از خود در مقابل گام‌هایی حفاظت کند که ممکن است دولت جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا علیه وی بردارد.

وی در مصاحبه با هاآرتص به روابط بین تل آویو و ریاض نیز گریزی زد و گفت: طی سال‌هایی که مذاکرات میان طرف‌های اسرائیلی و عربستانی انجام شد، این مذاکرات در سطح دولت‌های اسرائیل و عربستان نبود.

برنان افزود: دیدارهای مستقیمی میان سازمان اطلاعات اسرائیل و اطلاعات عربستان برگزار شد. من از این دیدارها مطلع هستم و حتی در برگزاری آنها کمک نیز کرده‌ بودم.

این مقام سابق آمریکایی تصریح کرد: به نظر من، هدف از دیدار اخیر (بین نتانیاهو و بن سلمان)، کمک به بن سلمان برای دفاع از خود در مقابل گام‌هایی است که ممکن است دولت بایدن بردارد. من معتقدم که او به دنبال راه‌هایی برای حفاظت از خود در مقابل اتهام‌ها درخصوص مرگ هولناک جمال خاشقجی، روزنامه نگار عربستانی می‌گردد. او تلاش می‌کند که خودش را رهبر عربستان معرفی کند؛ هرچند که او پادشاه نیست و او همچنین سعی می‌کند خود را به عنوان میانه‌روترین و مدرن‌ترین رهبر نشان دهد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.