این شبکه در برنامه‌ای تحت عنوان اقنعة الخداع (نقاب‌های نیرنگ) اظهارات «اِلی آوی‌دار»، عضو پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) پخش کرد و گفت که حمد بن جاسم، نخست‌وزیر سابق قطر آدم دو رویی است، با آمریکایی‌ها طرح رفاقت می‌ریزد ولی به الجزیره (دهه ۹۰ میلادی) می‌گوید آن‌ها را تخریب کنید.

او گفت که بن جاسم دوست اسرائیل بود، با همه وزرای صهیونیست در خارج و در همایش‌ها دیدار می‌کرد. آن‌ها (قطری‌ها) می‌خواهند از هر دو طرف طناب را بگیرد (با همه باشند).

این عضو مصر الاصل کنست رژیم اسرائیل در ادامه تلاش کرد که حمد بن جاسم را همه کاره قطر معرفی کند. آویدار گفت: «او مخ بود، مخ در سیاست خارجی قطر. او با همه دیدار می‌کرد با آمریکایی‌ها، اسرائیلی‌ها و اروپایی‌ها. هرگاه حمد بن خلیفه (امیر وقت قطر) به خارج می‌رفت، حمد بن جاسم (وزیر خارجه وقت) نباید در کشور می‌ماند و می‌بایست یک روز قبل از آن قطر را ترک می‌کرد».

این اظهارات ضد قطری در حالی پخش می‌شود که بعد از بیانیه وزارت خارجه کویت در مورد ثمربخش بودن تلاش‌های برای حل بحران قطر، وزیران خارجه قطر، عربستان سعودی، عمان از این تلاش‌ها استقبال و نسبت به حل سریع بحران سه ساله ابراز امیدواری کردند.

با این حال، امارات، بحرین و مصر (سه کشور هم‌سو با عربستان در بحران قطر) در این باره موضعی اتخاذ نکرده و واکنشی نشان نداده‌ و سکوت اختیار کرده‌اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.