توضیحات آقای وزیر در خصوص نحوه برگزاری امتحانات دیماه دانش آموزان

محسن حاجی میرزایی در حاشیه برنامه گفتگوی هفته و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از دستگاه‌هایی که بیشترین ارتباط، همکاری و هماهنگی را با آموزش و پروش را دارد سازمان بازرسی کل کشور است. آموزش‌وپرورش یکی از گسترده‌ترین دستگاه‌های کشور که با تعداد زیادی نیروی انسانی در همه نقاط کشور حضور داریم بنابراین بیشترین تعاملات را با سازمان بازرسی کل کشور داریم.

وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به شرایط ناشی از کرونا، تصریح کرد: تمام‌مسیرهایی که تا قبل از کرونا می‌رفتیم با شیوع این ویروس و تعطیلی مدارس مسدود شد و باید مسیرهای جدیدی را ایجاد و جایگزین می‌کردیم بنابراین در این راستا نیازمند هماهنگی و همکاری با سازمان بازرسی کل کشور است.

وی بابیان اینکه همکاری بسیار خوبی بین آموزش‌وپرورش و سازمان بازرسی کل کشور وجود دارد و مقررشده آموزش نیروی انسانی آموزش‌وپرورش توسط این سازمان در موضوعات موردتوجه سازمان بازرسی انجام شود، گفت: در مورد برخی از قوانینی که معطل‌مانده و موردنیاز آموزش‌وپرورش است مقررشده سازمان بازرسی کل کشور همکاری لازمه را ارائه دهد.

وی ادامه داد: سرمایه اصلی آموزش‌وپرورش اعتماد جامعه است بنابراین همکاری ما با این سازمان می‌تواند اعتماد عمومی و هم اعتماد مجموعه ارکان نظام را به مجموعه آموزش‌وپرورش افزایش دهد.

عضو کابینه تدبیر و امید با اشاره به جلسات متعدد هفته‌های اخیر در خصوص برگزاری امتحانات دی‌ماه، عنوان کرد: با یک وضعیت ثابت روبه‌رو نیستیم بلکه شرایط متفاوت است بنابراین با توجه به صلاحدیدهای ستاد کرونا همکاران ما مشغول بررسی و مطالعات در این زمینه و همچنین تعامل با ستاد ملی کرونا و معاونان آموزشی هستند و تا قبل از شروع امتحانات روش برگزاری اعلام خواهد شد.

وی اضافه کرد: آزمون‌های حضوری و مجازی هر دو در دستور کار خواهد بود در این زمینه کیفیت‌ها و روش‌های مختلف آزمون را بررسی و شناسایی کردیم آنچه برای ما مهم است استفاده از روش‌های اطمینان‌بخش در برگزاری امتحانات است تا از فراگیری محتواهای درسی توسط دانش آموزان مطمئن شویم بنابراین همه تلاش ما در این راستا است.

وزیر آموزش‌وپرورش خاطرنشان کرد: بر اساس ارزیابی ما از برگزاری امتحانات نهایی سال ۹۹، تعداد شرکت‌کنندگان و هم نمرات دانش آموزان در مقایسه با سال قبل افزایش‌یافته است بنابراین علیرغم اینکه بخشی از سال تحصیلی قبل را به‌صورت مجازی داشتیم اما نتیجه کار قابل‌قبول بود.

وی در خصوص برگزاری امتحانات در دی‌ماه گفت: پیشنهادهایی در این زمینه ارائه‌شده که هنوز هیچ‌یک قطعی نشده است.

حاجی میرزایی در پاسخ به سؤالی در خصوص جذب نیروهای نهضتی، حق‌التدریس و پیش‌دبستانی بر اساس مصوبه مجلس، گفت: همه مواردی که در قانون آمده است حتماً رعایت خواهد شد و افراد بر این اساس قطعاً استخدام خواهند شد بنابراین بخشی از واجدان شرایط امسال و تعدادی هم‌سال آینده استخدام می‌شوند امسال متناسب با بودجه اختصاصی ۲۵ هزار نفر را جذب کردیم که باید دوره یک‌ساله را بگذرانند و برای بقیه افراد نیز درخواست ردیف استخدامی کردیم در این خصوص جای هیچ نگرانی برای افراد مشمول نیست.

 به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، وی درباره حذف بخاری‌های غیراستاندارد از مدارس کشور، گفت: در دو سال اخیر اقدام بزرگی در این زمینه انجام‌شده، در تمام مناطقی که دسترسی به گاز داشته‌اند بخاری‌های نفتی جمع‌آوری شدند در خصوص سایر مناطق هم‌ظرفیتی در قانون بودجه پیش‌بینی‌شده است تا با همکاری وزارت آموزش‌وپرورش، وزارت نفت و سازمان برنامه‌وبودجه و تخصیص اعتبار از سوی وزارت نفت این مشکل برای همیشه حل شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.