دعوت وزیر خارجه رژیم صهیونیستی از دیگر کشورهای عربی برای سازش

«گابی اشکنازی» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی امروز (یکشنبه) در نشست «گفت‌و‌گوهای منامه» که به صورت مجازی در بحرین برگزار می‌شود، حضور یافت.

به نوشته الجزیره، اشکنازی، با بیان اتهامات همیشگی علیه جمهوری اسلامی ایران، مدعی نقش منفی ایران در ثبات و امنیت غرب آسیا شد و در خصوص ترکیه نیز گفت که تل آویو از اقدامات این کشور در شرق دریای مدیترانه نگران است.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی، در بخش دیگر سخنان خود به سازش امارات و بحرین اشاره کرد  و از فلسطینی‌ها خواست تا با تأسی از این توافقات، به میز مذاکره بازگردند و مدعی شد که توافقات اخیر سازش علیه منافع فلسطینیان نیست.

گابی اشکنازی ادعا کرد: «وقتی می‌گوییم که اسرائیل از سیاست الحاق به سازش روی آورده، جدی هستیم و فلسطینی‌ها باید فرصت را مغتنم بشمارند و بدون پیش شرط وارد مذاکرات شوند.»

او تأکید کرد که توافق سازش با امارات و بحرین باید شرایط را در واقعیت تغییر دهد، وگرنه ارزشی ندارد و سپس گفت که تل آویو با کشورهای منطقه و اتحادیه اروپا برای پیدا کردن راه‌حل بحران‌ در شرق دریای مدیترانه همکاری می‌کند.

نشست سه روزه «گفت‌و‌گوهای منامه» به میزبانی «مؤسسه بین‌المللی مطالعات امنیتی» در بحرین از روز جمعه آغاز شده و امروز به کار خود پایان می‌دهد. 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.