تهدید روسیه از سوی فرستاده اوکراین در گروه تماس "دونباس"

به گزارش خبرگزاری تاس، لئونید کراوچوک، رئیس هیات اوکراینی در گروه تماس در گفتگویی با کانال تلویزیونی ۲۴ اوکراین تایید کرد که یک سال پس از نشست چهار جانبه نرماندی در پاریس، هنوز هیچ پیشرفت قابل ملاحظه‌ای در جریان گفتگوها در مینسک اتفاق نیفتاده و کی‌یف مجبور است از تاکتیک "تغییر" استفاده کند.

وی گفت: دستاورد اصلی در سال گذشته توافق بر یک آتش بس دیگر است که ۲۷ ژوئیه سال جاری میلادی وارد فاز اجرایی شد. هیچ اقدام قطعی در راستای صلح صورت نگرفته است. ما چندین ساعت درباره موضوعات مختلف گفتگو داشتیم اما در نهایت هیچ تصمیم قطعی گرفته نشد.

این مقام ارشد اوکراینی ادامه داد: عقیده من این است؛ اگر تا پایان سال جاری میلادی اتفاقی نیفتد، فکر می‌کنم در سال جدید یک درک جدید از اوضاع به دست می‌آید. تحریم‌های جدید علیه روسیه را شاید مورد بررسی قرار دهیم. این تحریم‌ها شاید به سیستم پرداخت بین‌المللی مربوط شوند. ما باید خواهان این مساله باشیم و آن را مطالبه کنیم. ما خواستار تحریم‌های دیگر هم خواهیم بود.

در نتیجه نشست چهار جانبه نرماندی که در ۹ دسامبر ۲۰۱۹ در پاریس برگزار شد، آتش بس جامع، خلع سلاح نیروها و تجهیزات، تبادل تمامی زندانی‌ها و توافق برای قرار دادن نقاط عبور جدید در خط تماس در میان اقدامات اضطراری با هدف دستیابی به مقررات و قانون در دونباس ذکر شده بود. روسای کشورهای فرانسه، آلمان، اوکراین و روسیه (گروه نرماندی) در حمایت از یک وضعیت ویژه برای دولت خودخوانده محلی در مناطق جداگانه دونتسک و لوهانسک نیز گفتگو داشتند.

شرق اوکراین از زمان الحاق کریمه به روسیه، محل جنگ میان نیروهای جدایی‌طلب مورد حمایت روسیه با نیروهای دولت اوکراین بوده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.