دستگیری سارقان موتورسیکلت‌های یک خیابان پایتخت

سرهنگ کارآگاه علی عزیزخانی رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ  گفت: بیست و هفتم آبان ماه پرونده‌ای به همراه متهمی به نام سروش به اتهام سرقت موتورسیکلت که توسط گشت کلانتری ۱۱۱ هفت چنار دستگیر شده بود، برای رسیدگی تخصصی به پایگاه هشتم آگاهی رسید.

وی افزود: برابر گزارش ماموران گشت کلانتری، متهم در ساعت ۲۳:۰۰ در خیابان کمیل اقدام به تخریب قفل و زنجیر موتورسیکلت شاکی به هویت معلوم کرده که توسط شاکی و اهالی محل دستگیر شده و تعدادی وسایل و آلات سرقت مانند قیچی قفل بر، و... از سروش کشف و تحویل کلانتری شد.

این مقام انتظامی ادامه داد: سروش در بازجویی انجام شده در کلانتری به شدت منکر سرقت شده، لکن پس از وصول پرونده به پایگاه و بررسی وضعیت متهم همچنین باتوجه به اظهارات متناقض وی و کشف ابزار الات سرقت که مورد استفاده سارقان حرفه‌ای موتورسیکلت است، احتمال انجام سرقت‌های متعددی توسط وی متصور شد، لذا بدواً هویت و سوابق متهم از طریق سامانه پلیس استعلام شد که مشخص شد، اسم واقعی‌اش نادر و دارای ۶ فقره سابقه کیفری سرقت و از سارقان حرفه‌ای موتورسیکلت است.

سرهنگ عزیزخانی بیان کرد: پس از بررسی‌های میدانی از محل دستگیری متهم، بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته حوالی محل دستگیری و دیگر اقدامات کشف علمی جرم نهایتاً هویت همدست متهم به نام کیوان نیز شناسایی شد و پس از چند روز تحقیقات نامحسوس مخفیگاه وی در خیابان کمیل شناسایی و باهماهنگی قضایی دهم آذرماه دستگیر شد.

وی افزود: در پیگیری‌های بعدی و مواجهه متهمان با مستندات موجود، ناچاراً لب به اعتراف گشوده و به اقدام برای سرقت موتورسیکلت شاکی اعتراف کردند. مضافاً اینکه با بررسی وقوعات مشابه، تصویر نادر در یک مورد سرقت موتورسیکلت بیست و چهارم شهریور ماه در آدرس خیابان جیحون احصاء شد و متهم نیز صراحتاً به این موضوع اعتراف کرد.

رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی گفت: با اعتراف صریح متهمان به بزه انتسابی با قرار صادره از سوی بازپرس شعبه چهارم دادسرای ناحیه ۱۰ تهران در اختیار پایگاه هشتم قرار گرفتند و اقدامات از طریق بررسی وقوعات مشابه و ارسال خبر دستگیری متهمان به سایر پایگاه‌های آگاهی و دیگر مراجع انتظامی جهت تکمیل تحقیقات و کشف دیگر سرقت‌ها در دست اقدام است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.