میزبانی پامپئو از مراسم شام دولتی با پول مالیات‌دهندگان

به گزارش هیل، اسنادی که توسط سازمان "شهروندان برای مسؤولیت و اخلاق در واشنگتن" (CREW) منتشر شده نشان داد پامپئو و همسرش سوزان پامپئو، میزبانی حدود ۲۰ مراسم شام مدیسون را بین سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۲۰ بر عهده داشته و هر دفعه حدود ۱۲ مهمان را دعوت کرده‌اند.

CREW یادآور شد که "استیو لینیک"، بازرس کل، بابت اینکه یک مرتبه پیرامون بدرفتاری ادعایی پامپئو تحقیق کرده، اخراج شده است. ظاهراً لینیک یکی از دفاتر را به اتهام ترتیب دادن مراسم‌های شام مدیسون مورد بررسی قرار داده است.

پامپئو گفته است کار اشتباهی انجام نداده و فعالیت‌های او مشابه وزرای خارجه گذشته بوده است.

نیویورک‌تایمز در گزارش خود در مورد اسناد CREW گفته است که بیانیه‌ای از وزارت خارجه دریافت کرده که از مراسمات شام خود دفاع کرده است.

طبق گزارش نیویورک‌تایمز، در این بیانیه آمده: گردهمایی‌های اجتماعی متمرکز بر سیاست خارجی مانند این‌ها، جزو بهترین سنت مهمان‌نوازی و بزرگواری دیپلماتیک و آمریکایی هستند و وزیر منفعت بسیاری از این گردهمایی‌ها برده چرا که با گوش دادن به مهمانانش از تمام طیف سیاسی و سراسر جهان، آگاهی به دست آورده است.

سازمان "شهروندان برای مسؤولیت و اخلاق در واشنگتن" هزینه و ضرورت این مراسمات شام را زیر سؤال برده است.

این سازمان در بیانیه خود نوشته است: ارتباط "مراسمات شام" با مأموریت وزارت خارجه، شدیداً مورد سؤال است چرا که طبق گزارش‌ها تنها ۱۴ درصد دعوت‌شدگان، دیپلمات یا مقامات خارجی بوده‌اند. بخش اعظم مهمانان از بخش خصوصی- مانند حامیان مالی جمهوری‌خواه و چهره‌های محافظه‌کار رسانه- بوده‌اند که ارتباطی با مأموریت سیاست خارجی وزارت خارجه آمریکا نداشتند.

پامپئو به عنوان شخصی تلقی می‌شود که آرزوی ریاست جمهوری را در سر می‌پروراند، اگرچه در صورتی که دونالد ترامپ هم کاندیدای ریاست کاخ سفید در ۲۰۲۴ شود، موقعیت پیچیده خواهد شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.