سارقان ۵ میلیارد تومانی منازل تهران در دام پلیس

سرهنگ کارآگاه بهزاد اختیاری روز سه شنبه در این خصوص توضیح داد: بیست و هفتم مهرماه پرونده ای با موضوع سرقت منزل یکی از شهروندان در کلانتری ۱۳۹ مرزداران تشکیل و با  دستور قضائی پرونده برای رسیدگی تخصصی به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران ارجاع شد.

وی بیان داشت: شاکی که مردی میانسال بود با حضور در پایگاه دوم پلیس آگاهی در خصوص وقوع سرقت به کارآگاهان اظهارکرد: بیست و ششم مهرماه از منزلم واقع در خیابان مرزداران خارج شدم و پس از مراجعه به منزل متوجه شدم قفل در خانه ام تخریب و اموالی از قبیل یک تخته فرش، مقادیری دلار، چند فقره ساعت مچی گران قیمت و تعدادی سکه طلا در مجموع به ارزش ۸ میلیارد ریال سرقت شده است.

رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران عنوان کرد: با ثبت اظهارات شاکی کارآگاهان در گام اول تحقیقات پلیسی، عازم محل سرقت شدند و در تحقیقات میدانی  مشخص شد که سرقت توسط سرنشینان یک دستگاه خودرو سواری ۲۰۶ انجام شده‌است و  پس از جمع بندی اطلاعات تصویری از سارقان در اختیار گشتی‌های پلیس قرار گرفت.

این مقام انتظامی در ادامه ابراز داشت: تحقیقات پلیسی ادامه یافت تا اینکه مأموران کلانتری ۱۳۴ شهرک قدس بیست و نهم مهرماه هنگام گشت زنی های انتظامی به راننده و چهار سرنشین یک دستگاه خودرو پژو ۲۰۶ مظنون و پس از تعقیب و گریز طولانی، خودرو متهمان متوقف و ۲ نفر از متهمان دستگیر و سه سرنشین دیگر از محل گریختند.

سرهنگ اختیاری با اشاره به اینکه در بازرسی از داخل خودرو، یک تخته فرش ابریشم متعلق به شاکی کشف شد، گفت: ماموران کلانتری با دستور قضائی هر دو متهم به همراه اموال مکشوفه  را در اختیار پایگاه دوم آگاهی تهران قرار  دادند.

وی با اشاره به اینکه متهمان در بازجویی اولیه در کلانتری صرفا به همین یک فقره سرقت معترف شده بودند، تصریح کرد: در ادامه تحقیقات پلیسی هر ۲ متهم به  سرقت منزلی دیگر در حوزه کلانتری ۱۳۴ معترف و مشخص شد که متهمان از منزل مال باخته دوم  اموالی از قبیل طلا، جواهرات و تعدادی سکه در مجموع به ارزش ۴ میلیارد تومان سرقت کرده اند.

رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی در پایان گفت: دستگیری سایر اعضای باند در دستور کار کارآگاهان قرار دارد و هر ۲ متهم برای کشف سایر جرایم احتمالی در اختیار این پایگاه قرار دارند.

کشف ۱۰۰ فقره سرقت باطری خودرو

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ نیز امروز از دستگیری راننده کامیونی که ۱۰۰ فقره سرقت باطری خودرو را مرتکب شده بود، خبر داد و گفت: تا کنون ۱۹ تن از مال باختگان شناسایی شده‌اند.

 سرهنگ جلیل موقوفه‌ای توضیح داد: با افزایش سرقت‌های باطری خودرو در شرق و جنوب شرق تهران، تیمی از ماموران کلانتری ۱۷۴ قیام دشت بررسی موضوع به طور ویژه در دستور کار قرار دادند و با مراجعه به محل های سرقت متوجه شدند این سرقت ها توسط راننده یک دستگاه خودروی کامیون حمل مرغ انجام می شود.

وی بیان داشت:  گشت زنی های هدفمند در سطح حوزه کلانتری افزایش یافت تا اینکه ماموران کلانتری در ساعات اولیه روز گذشته موفق شدند کامیون حمل بار مرغ را شناسایی کنند.

رئیس پلیس پیشگیری تهران عنوان کرد: بلافاصله عملیات مهار سارق انجام و ماموران موفق شدند پس از مدتی تعقیب و گریز، خودرو کامیون را متوقف و راننده آن را دستگیر کنند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه در بازرسی از داخل خودرو تعداد ۱۹ دستگاه باطری مسروقه کشف شد، گفت: متهم در بازجویی اولیه به جرم ارتکابی اعتراف و اظهار کرد با پرسه زنی در سطح شهر، خودروهایی که فاقد تجهیزات ایمنی مثل دزدگیر بودند را شناسایی و باطری آن ها را سرقت می‌کرده‌است.

وی افزود: متهم در بازجویی‌های تکمیلی به  ۱۰۰ فقره سرقت  انواع باطری خودروها معترف و اظهار کرد: باطری ها سرقتی را به شخصی در شهر کرج می فروخته است.

موقوفه‌ای گفت: با دستور قضائی، باطری خودروها تحویل مال‌باختگان شده‌است و تحقیقات تکمیلی برای شناسایی سایر مال‌باختگان و دستگیری مالخر اموال سرقتی ادامه دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.