تهدید به مرگ مسئولان انتخاباتی در آمریکا

به گزارش شبکه خبری سی ان ان، معترضان مسلح هوادار دونالد ترامپ رئیس جمهوری کنونی آمریکا در برابرمنزل «جوسلین بنسون» (Jocelyn Benson) سومین مقام پس از فرماندار ایالت میشیگان تجمع کرده و به ارعاب وی پرداختند.

سی ان ان افزود: معترضان مسلح درحمایت از ادعای ترامپ مبنی بر تقلب،با سر دادن شعاری تحت عنوان «دزدیدن آرا را متوقف کن»به تهدید و ارعاب خانواده این مقام ایالت میشیگان پرداختند.

بنابراین گزارش بنسون در بیانیه ای که در این زمینه بر روی شبکه اجتماعی توئیتر قرار داد، اعلام کرد: روز یکشنبه معترضانی با فریاد وی را تهدید به تغییر نتیجه آرا انتخاباتی دراین ایالت کردند.

این خبر می افزاید: بخشی از این اعتراض مسلحانه تهدید آمیز که دربرابر منزل این مقام ایالت میشیگان برگزار شد، بطور زنده بر روی شبکه اجتماعی فیس بوک قرار گرفت. یکی از این معترضان به نام «جنویو پترز» (Genevieve Peters,) گفت: ما کوتاه نخواهیم آمد، ما دست بردار نخواهیم بود، شما مقامات این ایالت نمی توانید نتیجه این  انتخابات را از فردی که (دونالد ترامپ) ۱۰۰درصد آرا را به دست آورده با یک تقلب گسترده از وی سلب کنید.

بنسون در یک پیام ویدئویی و در واکنش به این اقدام تهدیدآمیز گفت: من  از شهروندان این ایالت می خواهم تا به دفاع از صدای مردم، به دفاع از  دموکراسی ملحق شوند  و آنهایی که خواسته هایی تهدید آمیز دارند را به عقب برانندو از گسترش اطلاعات نادرست که با شعارهای تهدیدآمیز در روزهای اخیر توام شده، مانع چنین اقداماتی شوند تا شاهد چنین رخدادهایی نباشیم، نه تنها تهدید من و مسئولان این ایالت بلکه تهدیدی بر کل انتخابات در سراسر آمریکا صورت نگیرد.

سی ان ان افزود: هم اکنون برخی از گزارش ها مبتنی بر تداوم تهدید مسئولان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ در ایالت های جورجیا و پنسیلوانیا است. ترامپ پیشتر و بارها خواستار تغییر نتیجه آرا به نفع خود در این ایالت ها است. 

دونالد ترامپ باگذشت بیش از  به یکماه پس ازپایان انتخابات ریاست جمهوری هنوز شکست را نپذیرفته و همچنان مدعی تقلب  در ایالت‌های کلیدی همچون پنسیلوانیا، میشیگان، جورجیا، آریزونا، نوادا و ویسکانسین شده بود.

جو بایدن درانتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا با کسب ۳۰۶ آرال الکترال و بیش از ۸۱میلیون آرای مردمی بعنوان چهل و ششمین رئیس جمهوری آمریکا برگزیده شد، ترامپ نیز با به دست آوردن ۲۳۲ آرای الکترال و بالغ بر ۷۴میلیون آرای مردمی در پنجاه و نهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شکست خورد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.