واکنش مصر به ابتکارعمل کویت برای حل بحران قطر

به گزارش سایت شبکه خبری روسیا الیوم، وزارت خارجه مصر از تداوم تلاش‌های صورت گرفته توسط امیر کویت و دولت این کشور برای پر کردن شکاف‌های کشورهای عربی و حل و فصل بحرانی که از چند سال پیش بین قطر و چهار کشور عربی حاشیه خلیج فارس ایجاد شده، قدردانی کرد.

وزارت خارجه مصر همچنین اعلام کرد: ما امیدوار هستیم که این تلاش‌های قابل تقدیر، منجر به راه حلی فراگیر شود و تمامی دلایل این بحران حل گردد و پایبندی جدی به توافق را تضمین کند.

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد: مصر بر اساس مسئولیت‌ها و موقعیت خود، همیشه در صدر حفاظت از همبستگی، ثبات و امنیت کشورهای عربی قرار و بر آن تاکید دارد.

عربستان، مصر، بحرین و امارات متحده عربی ۵ ژوئن ۲۰۱۷ تمام روابط دیپلماتیک خود با قطر را قطع و علیه این کشور تحریم‌های اقتصادی اعمال کردند.

این کشورها قطر را به «حمایت از گروه‌های تروریستی» متهم کرده و بر دوحه یک درخواست ۱۳ ماده‌ای برای عادی‌سازی روابط با این کشور تحمیل کردند.

قطر نیز اتهامات این کشور را رد و اعلام کرد که هیچ درخواست مغایر حقوق بین‌المللی را نخواهد پذیرفت.

پیشتر، خالد جارالله، معاون وزیر امور خارجه کویت با انتشار بیانیه‌ای رسمی از توافق تحت نظارت کویت و آمریکا برای حل بحران میان قطر و سایر اعضا در شورای همکاری خلیج فارس خبر داد. شیخ نواف الاحمد الجابر الصباح، امیر کویت نیز دستیابی به توافق برای حل بحران قطر را "موفقیتی تاریخی" خواند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.