هشدار خواهر رهبر کره شمالی به سئول

به گزارش یونهاپ، هفته گذشته «کانگ کیوانگ وا» وزیر خارجه کره جنوبی در همایشی در بحرین گفته بود که کره شمالی نسبت به درخواست های سئول برای همکاری علیه ویروس کرونا در مرز مشترک بی توجه است.

او همچنین گفته بود که ادعای پیونگ یانگ مبنی بر عدم شیوع ویروس کرونا در کره شمالی به سختی قابل باور است.

در بیانیه خواهر رهبر کره شمالی که توسط خبرگزاری مرکزی این کشور منتشر شد آمده است: "از سخنان بی پروایانه وزیر خارجه کره جنوبی بدون در نظر گرفتن عواقب آن، می توان متوجه شد که او بیش از حد مشتاق است روابط سرد بین دو کره را بیش از پیش سرد کند. " 

وی گفت: "ما هرگز سخنان او را فراموش نخواهیم کرد و ممکن است مجبور شود هزینه های زیادی را برای آن سخنان بپردازد."

کره شمالی ادعا کرده است که عاری از ویروس کرونا است اما سطح هشدار و اقدامات ضد ویروس از جمله بکارگیری تدابیر بهداشتی در مرزهای خود را از ابتدای سال جاری تشدید کرده است.

پیونگ یانگ همچنین هرگونه کمک خارجی را رد کرده و گفته است که کمک های خارجی می تواند خطر شیوع ویروس کرونا را افزایش دهد.

هفته گذشته، رسانه های دولتی گفتند که پیونگ یانگ در بالاترین سطح هشدار علیه ویروس کرونا قرار گرفته است و فعالیت اماکن عمومی مانند رستوران ها و حمام های عمومی را به حالت تعلیق درآورده و رفت و آمد مردم را در پایتخت محدود می کند.

بیانیه کیم همزمان با سفر استفان بیگن معاون وزیر خارجه ایالات متحده به کره جنوبی در هفته جاری برای گفت و گو در مورد اتحاد دوجانبه و مذاکرات متوقف شده مساله هسته ای بین واشنگتن و پیونگ یانگ بود.

انتقاد کیم از سئول تقریباً شش ماه پس از آن صورت می گیرد که او خرداد سال جاری در بیانیه ای تهدید کرد دفتر رابط مشترک بین کره ای را به دلیل انتشار اعلامیه های ضد پیونگ یانگ توسط پناهجویان منفجر خواهد کرد.

به نظر می رسد پیونگ یانگ انتقادات خود را از کره جنوبی در حد این بیانیه کاهش داده است زیرا آن را در هیچ رسانه دیگری برای مخاطبان داخلی مانند رودونگ سینمون، روزنامه رسمی حزب حاکم منتشر نکرده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.