برنامه بایدن برای بازبینی گسترده در تحریم‌های آمریکا چیست؟

به گزارش شبکه بلومبرگ، چند منبع آگاه گفته اند که تیم امنیت ملی جو بایدن رئیس جمهور منتخب آمریکا در صدد است یک بازبینی اساسی در پروژه های تحریمی وزارت خزانه داری این کشور انجام دهد که شامل ارزیابی برنامه های کنونی، پرسنل و بودجه می شود.

به گفته این منابع آگاه که خواستند نامشان فاش نشود، ادووال والی آدیمو که از سوی بایدن به عنوان فرد شماره دو وزارت خزانه‌داری آمریکا انتخاب شده است با دیگر نهادهای امنیت ملی این کشور برای بازبینی چگونگی واحد تروریسم و اطلاعات مالی یا همان TFI در پروژه های خزانه‌داری هماهنگی‌هایی را انجام خواهد داد.

آدیمو پیشتر در دوران ریاست‌جمهوری باراک اوباما به عنوان معاون مشاور امنیت ملی در امور اقتصاد بین‌الملل فعالیت داشته و قرار است تحت ریاست جانت یلن، گزینه بایدن برای وزارت خزانه‌داری آمریکا کار کند.‌ هرچند هر دو نفر می بایست ابتدا از سوی مجلس سنا مورد تائید قرار گیرند.

بنابر گزارش بلومبرگ، آمریکا در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ تحریم های گسترده ای را علیه شرکت ها، افراد و حتی نفتکش های مرتبط با ایران، کره شمالی، چین، ونزوئلا و روسیه که اغلب هم یک جانبه بوده اند، وضع کرده است.

همچنین به گفته این منابع آگاه، دولت آینده آمریکا به ریاست جو بایدن معتقد است که این رویکرد ترامپ برای هم متحدان و هم دشمنان گیج کننده است و تحریم ها زمانی موثر خواهند بود که به صورت چندجانبه اجرا شوند.

به گزارش ایسنا، دونالد ترامپ پس از خروج یک جانبه خود برجام، برخلاف تعهداتش ذیل این توافق درحالیکه آژانس بین المللی انرژی اتمی بارها تائید کرده بود که ایران به طور کامل تعهداتش را اجرا می کند، تحریم های ایران را بازگرداند و تحریم های جدیدی را نیز به این فهرست اضافه کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.