احضار سفیر روسیه از سوی رژیم صهیونیستی

این احضار پس از آن است که سفیر روسیه در فلسطین اشغالی با رد اتهامات صهیونیست‌ها علیه ایران در مصاحبه با روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» گفته بود که عامل مشکلات منطقه ایران نیست بلکه این «اسرائیل» است که امنیت منطقه را تضعیف می‌کند.

خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» در این خصوص گزارش داد وزارت خارجه رژیم صهیونیستی گفته است: «اظهارات سفیر روسیه در گفت‌وگو با "جروزالم پُست" حقیقت را در خاورمیانه منعکس نمی‌کند».

روزنامه صهیونیستی یادشده به نقل از سفیر روسیه نوشته بود: «فعالیت‌های ایران، مشکل منطقه نیست. مسئله این است که کشورهای منطقه باهم تفاهم ندارند و مشکل دیگر نیز عدم پایبندی به قطعنامه‌های سازمان ملل در درگیری بین اسرائیل و فلسطین و درگیری‌های میان اسرائیل-اعراب است».

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی مدعی شده است که سفیر روسیه قصد دارد توضیحاتی درباره اظهاراتش ارائه کند و این اظهارات به‌صورت دقیق نقل نشده است.

سفیر روسیه در فلسطین اشغالی در گفت‌وگو با جروزالم پُست همچنین اشاره کرده بود که ادعاهای رژیم صهیونیستی درباره نقض برجام از سوی ایران را رد کرده بود و در این خصوص گفته بود که اعتقادی  به این مسئله ندارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.