اطلاعات محرمانه کارکنان نهادهای امنیتی صهیونیستی هک شد

روزنامه هاآرتص گزارش داد، تحقیقات در زمینه حمله سایبری طی هفته گذشته علیه یک شرکت بیمه اسرائیلی نشان داد که این حادثه می تواند به دلیل درز اطلاعاتی شامل اسامی کارکنان و یگان‌های امنیتی خطری برای امنیت رژیم صهیونیستی و حتی کارکنان سرویس‌های فوق سری  این رژیم باشد.

این روزنامه به نقل از امیتای دان، بازپرس حفاظت از معلومات نوشت، داده‌هایی که هکرهای "بلک شادو"  از پایگاه اطلاعاتی شرکت بیمه"شربیت" استخراج کردند، هدیه بی نظیری برای سرویس اطلاعات خارجی است که به دنبال جاسوسی از  حساس‌ترین دستگاه‌های این دولت است.

شربیت در مناقصه بیمه حدود ۴۰ هزار خودرو کارکنان دولت در سال ۲۰۲۱ پیروز شد و به دنبال آن شرکت بیمه پرونده های جدیدی درباره جزئیات کارکنان دولت در اختیار گرفته است. طبق اسناد، این شرکت ملزم است اطلاعات صاحبان خودروها را تکمیل کند.

این روزنامه اشاره کرد، تنها پرونده اطلاعات کارکنان در اختیار  شربیت قرار نمی‌گیرد بلکه شرکت‌های بیمه دیگر که در مناقصه های مشابه سال گذشته پیروز شدند نیز لازم است اسنادی را در اختیار شربیت قرار دهند.

فرم‌های بیمه همچنین سایر اطلاعات نظیر آدرس کارکنان را دربر می‌گیرد به رغم اینکه آنها ملزم به ارائه چنین اطلاعاتی نیستند.

امیتای دان گفت، هکرها می‌توانند، آدرس و خودروی کارمندی خاص از یک نهاد حساس را شناسایی کنند و از این طریق به وی دست پیدا کنند که این مسئله می‌تواند به اقدام شدیدی مثل ربایش یا ترور بیانجامد.

هاآرتص نوشت، گردآوری اطلاعات تلفن همراه کارکنان، روشی مناسب برای افرادی است که می‌خواهند خود را به عنوان شخص دیگری جا بزنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.