در دیدار اردوغان و علی‌اف چه گذشت؟

 رییس جمهوری آذربایجان گفت: ارمنستان اگر از جنگ اخیر قره باغ نتیجه‌گیری درستی کند و به  ادعاهای بی اساس خود پایان دهد و به فکر آینده باشد، می‌تواند در بستر جدید همکاری در منطقه مشارکت داشته باشد.

 علی اف با اشاره به این‌که آماده بازگشت به دوره پسا جنگ هستیم و باید بستر جدیدی برای همکاری در منطقه تشکیل دهیم، تصریح کرد: این می‌تواند یک زمینه همکاری چند جانبه باشد و همه کشورهای منطقه که در آن مشارکت خواهند کرد، می‌توانند از آن بهره مند شوند.

وی با اشاره به این که بسترهای سنتی همکاری در منطقه شامل کشورهای جمهوری آذربایجان، ترکیه و گرجستان و نیز جمهوری آذربایجان، ایران، ترکیه و روسیه می‌باشد گفت: بر این مبنا می‌توانیم بستر همکاری واحد در منطقه تشکیل دهیم.

 رییس جمهوری ترکیه نیز در این نشست خبری  ضمن  استقبال از پیشنهاد رییس جمهوری آذربایجان در باره ایجاد زمینه همکاری‌های جدید در منطقه، آن را بسیار مهم دانست.

  اردوغان با اشاره به این که این بستر همکاری می‌تواند با مشارکت ۶ کشور منطقه شکل گیرد گفت: " ولادیمیر پوتین " رییس جمهوری روسیه نیز از آن استقبال کرده است.

 وی تصریح کرد: این زمینه همکاری می‌تواند با مشارکت روسیه، ترکیه، جمهوری آذربایجان، ایران و گرجستان شکل بگیرد و ارمنستان اگر  موافقت کند، می تواند به آن بپیوندد و به این ترتیب صلح و آشتی از طریق این همکاری در منطقه برقرار می شود.

 رجب طیب اردوغان روز گذشته (چهارشنبه) در راس یک هیات رسمی این کشور برای حضور در رژه نظامی ارتش جمهوری آذربایجان وارد باکو شد.

  رژه نظامی ارتش جمهوری آذربایجان روز پنجشنبه به مناسبت آزادسازی سرزمین‌های اشغالی این کشور در قره باغ ، در باکو برگزار شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.