آماده‌باش ارتش آمریکا در عراق

به گزارش المیادین، مجله پولتیکو به نقل از منابع نظامی آمریکایی اعلام کرد ارتش آمریکا در واکنش به احتمال حمله به نیرو‌های خود در عراق در حالت آماده باش قرار دارد.

پیش تر گروه‌های مقاومت عراق اعلام کردند صبر آن‌ها به پایان رسیده و حملات خود علیه نیرو‌های اشغالگر آمریکایی را از سر گرفته اند.

گروه قاصم الجبارین روز پنج شنبه با پذیرش مسئولیت حمله به کاروان نیرو‌های ائتلاف آمریکایی در جاده السماوه و اللطیفه در جنوب عراق افزود: پایان صبر خود و آتش بس و از سرگیری عملیات علیه نیرو‌های اشغالگر را اعلام می‌کنیم.

منابع عراقی ساعاتی پیش اعلام کردند در مسیر دو کامیون متعلق به ائتلاف متجاوز آمریکایی در جاده بین المللی السماوه انفجار رخ داده است.

در اواخر مهرماه، محمد محیی، سخنگوی گردان‌های حزب الله عراق اعلام کرد گروه‌های مقاومت با آتش‌بس مشروط و توقف حمله به نیرو‌های آمریکایی در خاک عراق موافقت کرده اند. سخنگوی گردان‌های حزب الله تهدید کرد اگر نیرو‌های آمریکایی برای زمان نامشخص در عراق بمانند، گروه‌های مقاومت از تمامی سلاح‌های موجود خود (علیه آنها) استفاده خواهند کرد.

در پی اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران و ابومهدی المهندس، نائب رئیس نیرو‌های بسیج مردمی عراق در ژانویه امسال، پارلمان عراق طی مصوبه‌ای خروج نیرو‌های خارجی از خاک این کشور را به تصویب رساند.

مصوبه پارلمان عراق که از اکثریت موافق آرا برخوردار بود، دولت بغداد را ملزم به لغو درخواست از ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا و تعهد نسبت به پایان دادن حضور نیرو‌های خارجی در خاک عراق می‌کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.