مصر نخستین محموله واکسن چینی سینوفارم را از طریق امارات دریافت کرد

به گزارش رویترز، مقامات بهداشتی مصر اعلام کردند که به زودی مقدار بیشتری از این واکسن را دریافت خواهند کرد.

براساس این گزارش، این محموله از طریق امارات متحده عربی که مرحله سوم آزمایش‌های بالینی این واکسن را انجام داده، وارد فرودگاه قاهره شده است.

وزارت بهداشت امارات متحده عربی این هفته با اشاره به تجزیه و تحلیل میان دوره‌ای مرحله نهایی آزمایش‌های بالینی واکسن سینوفارم اعلام کرد که این واکسن ۸۶ درصد اثرگذاری دارد.

این واکسن پیشتر در قالب یک برنامه اضطراری بر روی حدود یک میلیون نفر در چین استفاده شده است.

مقامات بهداشتی مصر اعلام کردند که کادر پزشکی و افراد دارای بیماری‌های مزمن در اولویت قرار خواهند داشت.

رویترز افزود: میزان دوز واکسنی که مصر سفارش داده مشخص نیست اما وزیر بهداشت این کشور اعلام کرد که در روزهای آینده محموله‌های بیشتری به مصر ارسال خواهد شد.

مصر با جمعیت ۱۰۰ میلیون نفر بازار بزرگی برای دریافت واکسن است. روسیه در ماه سپتامبر از معامله‌ای برای تامین ۲۵ میلیون دوز واکسن «اسپوتنیک ۵» برای مصر خبر داد.

رویترز نوشت: دولت مصر موارد ابتلای نسبتا کمی به کرونا را تایید کرده است که بخشی از آن به محدودیت‌ آزمایش‌های عمومی برمی‌گردد اما با افزایش موارد ابتلای روزانه در هفته‌های اخیر، دولت قاهره نسبت به شروع موج دوم همه‌گیری در این کشور هشدار داده است.

وزارت بهداشت مصر روز چهارشنبه ابتلای ۱۱۹ هزار و ۷۰۲ نفر به ویروس کرونا و فوت ۶ هزار و ۸۳۲ نفر بر اثر ابتلا به کووید_۱۹ را اعلام کرد.

هم‌اینک این تعداد به ۱۲۰ هزار و ۱۴۷ مورد ابتلا و مرگ ۶ هزار و ۸۵۴ نفر رسیده است. مصر در میزان ابتلا به ویروس کرونا در جایگاه ۶۳ جهان قرار دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.