یک نماینده مجلس: عده‌ای به‌دنبال تحریف قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها هستند

رضا تقی‌پور نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، درباره قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران اظهار داشت: برجام، فرجام خوبی نداشت و یک‌بار دیگر مردم ایران بدقولی‌ها و عهدشکنی‌های غربی‌ها و به ویژه آمریکا را شاهد بودند، اگرچه ریشه اصلی این موضوع به نادیده گرفتن هشدارها و توصیه‌های مقام معظم رهبری در شروط نه‌گانه به تیم مذاکره‌کننده بازمی‌گردد، اما متأسفانه مجریان مذاکرات توجه لازم را به هشدارهای معظم‌له نداشتند.

وی افزود: برجام در عمل منجر به از دست دادن فرصت‌ها و توانایی‌های کشورمان شد؛ ملت ایران هم آسیب‌های برجام را متحمل شده و زندگی‌شان دچار سختی و مشقت شد. 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ‌متأسفانه هیچ پاسخ مناسبی به عهدشکنی‌های آمریکا واروپایی‌ها در برجام نشده است و عملا این موضوع تبدیل به یک قاعده شده بود که آنها به تکالیف و وظایفشان عمل نکرده و آنها را نقد می‌کردند و دولت هم هیچ عکس‌العملی نسبت به این اقدام آنها انجام نداده بود.

وی گفت:‌ طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها تأکید دارد که اگر قرار باشد عهدشکنی‌ها و نقض پیمان‌ها ایالات متحده آمریکا و اروپا ادامه پیدا کند، جمهوری اسلامی هم پایبند به تعهدات خود در برجام نبوده و در گام‌های بعدی برای صیانت از حقوق ملت ایران در حوزه دانش و علوم فناوری و هسته‌ای اقدام کرده و مهمتر از همه این موضوعات، علیه تحریم‌های ظالمانه‌ای که سالهای به ملت ما تحمیل شده است اقدام قاطعی را انجام خواهد داد. 

تقی‌پور تصریح کرد: قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران به موقع بوده است، ‌البته عده‌ای تلاش کردند در کنار تحریم، تحریف را هم مجدداً به کارگیرند و شایسته مسئولین اینگونه نیست که به مصوبه مجلس که در راستای منافع ملی است نگریسته و با آن برخورد سیاسی کنند. 

وی تأکید کرد:‌ مسئولین باید از قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها استفاده کرده و از نقض تعهدات غربی‌ها در برجام درس عبرت بگیرند ضمن اینکه باید با مردم کشورمان هم صادقانه سخن بگویند. 

وزیر ارتباطات دولت دهم گفت:‌ جدیت مردم و مسئولین در مطالبه حقوق و حقوق از طرف مقابل و آنهایی که متعهد به برخی وظایف بودند بایستند ضمن اینکه اصرار ر منافع ملی می‌تواند تحریم‌ها را روزبه‌روز سست‌تر کرده و درنهایت از بین برود تا ان‌شاءالله حقوق هسته‌ای ایران با قانون طرح اقدام راهبردی که در مجلس یازدهم به تصویب رسید محقق شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.