افشای نقش ریاض در توافق عادی سازی روابط بین مراکش و رژیم صهیونیستی

روزنامه اسرائیل هیوم به نقل از منابع دیپلماتیک در امارات و مراکش نوشت، ابوظبی و ریاض نقش مهمی در ترغیب برای توافق میان تل آویو و رباط داشتند.

به گفته منابعی در ریاض، طی هفته های اخیر موضع عربستان در مورد عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی تغییر کرده است، این تغییر به روابط مستحکم میان رباط و ریاض مربوط می شود به همین دلیل این احتمال وجود دارد که در آینده نزدیک عربستان هم گام مشابهی در مقابل رژیم صهیونیستی بردارد.

همچنین روزنامه اسرائیل هیوم به تیتر درشت صفحه اول روزنامه انگلیسی زبان "عرب نیوز"  متعلق به خانواده سلطنتی عربستان پیرامون صلح مراکش و رژیم صهیونیستی پرداخت و آن را مقدمه ای برای توافق ریاض و تل آویو تفسیر کرد.

روزنامه مذکور نوشت، این احتمال بسیار قوی وجود داشت که رباط و تل آویو قبل از امارات، بحرین و سودان سازش کنند و در ادامه افزود، انتظار می رود این توافق عادی سازی روابط شامل حوزه های فناوری، کشاورزی، آب و همکاری های امنیتی و اطلاعاتی باشد.

اندری ازولای، مشاور نزدیک به پادشاه مراکش و از مسوولان اصلی اقلیت یهود که از طراحان توافق مراکش و رژیم صهیونیستی بود، گفت، مساله به روند دراماتیک و مهم مربوط می شود، بازتاب این روند دیگر کشورهای عربی و اسلامی را به امضای توافقنامه عادی سازی روابط مشابه سوق خواهد داد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.