خط و نشان امام جمعه رشت برای اجرا نکردن مصوبه مجلس

ائمه جمعه در خطبه‌های مکتوب و مجازی این هفته خود به موضوعات مختلفی از جمله مسئله ترور شهید فخری‌زاده و همچنین مصوبه مجلس شورای اسلامی درباره لغو تحریم‌ها اشاره کردند؛ مسئله بودجه ۱۴۰۰ هم از دیگر مباحثی بود که در این خطبه‌ها مطرح شد. آیت الله سید محمد سعیدی ظهر جمعه در سخنرانی مجازی آدینه‌ای با بیان اینکه هنگامی که حضرت فاطمه معصومه (س) به قم مهاجرت کردند، یک تمدن و پایگاه جدید برای اهل بیت (ع) سامان دادند، از این رو همه ساکنان در این شهر مقدس، باید با شناخت پیشینه و جایگاه قم، در حفظ حریم آن تلاش کنند گفت: دلیل حضور دختر امام موسی بن جعفر (س) در شهر قم، شناخت ایشان نسبت به مردم این شهر و روایات اجداد طاهرین خود بوده است.

وی با اشاره روایات متعدد از سوی ائمه اطهار (ع) درباره قم افزود: اهل قم باید سکونت و مجاورت با حرم مطهر حضرت معصومه (س) در این شهر را مایه افتخار خود بدانند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) با تاکید بر اینکه اهل قم باید به شدت از رفتارهای ناهنجار و بر خلاف شئون و آموزه‌های دینی پرهیز کنند، تصریح کرد: اهل قم باید پاسدار خون شهیدان باشند تا به عنوان یک قمی اصیل، در کنار کریمه اهل بیت (س) محشور شوند.

امام جمعه رشت در خطبه‌های مکتوب این هفته خود  به ترور دانشمند هسته‌ای شهید «محسن فخری زاده» اشاره و بیان کرد: یکی از مطالبات و انتظارات مهم مردم ایران این بوده که مسئولان در کوتاه‌ترین زمان پاسخ محکومی به عاملان این جنایت بدهند.

آیت الله فلاحتی تأخیر در دادن این پاسخ محکوم را سبب ایجاد آفت برای قوه بازدارندگی نظام عنوان و اضافه کرد: همانگونه که سپاه در پاسخ به جنایت آمریکا در ترور شهید سلیمانی پایگاه عین الاسد را با خاک یکسان کرد در در مورد ترور شهید فخری زاده نیز باید این پاسخ کوبنده به رژیم صهیونیستی داده شود.

وی در ادامه با اشاره به هراس صهیونیست‌ها از پاسخ ایران، گفت: دادن پاسخ قاطع به این جنایت حق مردم ایران است.

امام جمعه رشت به تصویب قانون اقدام راهبردی در راستای لغو تحریم‌ها از سوی مجلس نیز اشاره کرد و ادامه داد: ایران در برجام به تمام تعهدات خود عمل کرده و اتخاذ این تصمیم حق ایران است.

وی با تأکید بر اینکه دولت باید به قبل از برجام بازگردد، گفت: برخی مصوبه مجلس را یک تصمیم عجولانه می‌دانند که نشان دهنده عدم آگاهی این افراد به اصطلاح سیاستمدار از روند بررسی مصوبات در مجلس است.

عمل نکردن به مصوبه مجلس جرم است

آیت الله فلاحتی تصویب این قانون از سوی مجلس و تأیید آن از سوی شورای نگهبان را یک اقدام انقلابی و راهبردی دانست و اظهار کرد: دشمن خود اعتراف کرده که دیگر تحریم نمانده که علیه ایران انجام نداده باشد اما در داخل عده‌ای باز بیان می‌کنند عدم انجام خواسته دشمنان سبب افزایش تحریم‌ها می‌شود.

وی تأکید کرد: عدم توجه و عمل به مصوبه مجلس جرم بوده و در صورتی دستگاهی این مصوبات را اجرایی نکنند باید در محکمه قضائی پاسخ باشد.

امام جمعه رشت در ادامه با اشاره به برگزاری جلسه بررسی مشکلات استان گیلان با حضور مسئولان ارشد استان، گفت: افزایش قیمت برخی از کالاها همانند سیمان، مرغ، گوشت که در داخل استان تولید می‌شود برای ما درد آور است.

آیت الله فلاحتی با تأکید بر اینکه باید در ابتدا نیاز مردم استان برطرف و سپس مازاد تولید به استان‌های دیگر ارسال شود، افزود: مسئولان باید در این زمینه برنامه ریزی و با متخلفان برخورد کنند.

توصیه بودجه‌ای امام جمعه شاهرود 

حجت الاسلام عباس امینی در خطبه های مجازی جمعه این هفته با بیان اینکه این طرح می تواند عزت ملت ایران را بیش از پیش ارتقاء بخشد، افزود: چند سالی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص خطر عوامل نفوذی بارها به مسوولان تذکر داده‌اند که باید توجه بیشتری به آنان در حوزه سیاست، فرهنگ،  اقتصاد و امنیت داشته باشند تا خسارت بیشتری از این عوامل نبینیم.

وی با اشاره به اینکه در حوزه امنیت آخرین خسارت شهادت محسن فخری زاده بود، تصریح کرد: این گونه مسایل باید با تلاش جدی تری  دنبال شود تا کشور از خطرات آینده مصون بماند.

امینی بودجه سال ۱۴۰۰ تقدیمی دولت به مجلس را دارای ویژگی های خاصی دانست و ابراز داشت: این بودجه آخرین بودجه دولت دوازدهم و نخستین بودجه قرن جدید است که هموار کننده برنامه هفتم پیشرفت و رشد کشور و تسهیل کننده چشم انداز ۱۴۰۴ است.

امام جمعه شاهرود با اشاره به مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی از بودجه ریزی سال آینده، اظهار داشت: این بودجه ریزی باید متناسب با سیاست های کلان کشور و چشم انداز اهداف و برنامه ها و همچنین بهینه در مصرف کاری باشد و صرفه جویی باید در آن لحاظ گردد.

خطیب جمعه شاهرود ادامه داد: برنامه های اقتصاد مقاومتی، عدم اتکا به نفت و همچنین برنامه مقابله با کرونا و تبعات اقتصادی آن نیز در این بودجه ریزی دیده شود.

وی ابراز امیدواری کرد که نمایندگان مجلس بتوانند بودجه متعادل و متناسبی برای سال آینده کشور محاسبه و برنامه ریزی کنند تا کشور لطمه ای  نبیند.

امینی شکست آمریکا در ۲ کشور ونزوئلا و بولیوی که حیاط خلوت آن ها بوده را از جمله شکست های دیگر این کشور در حوزه های مختلف در این سال ها  خواند و افزود: رژیم صهیونیستی در مخمصه انحلال پارلمان قرار گرفته و امیدواریم هرچه زودتر منطقه غرب آسیا و به ویژه فلسطین از شر این رژیم خلاص شوند.

اهل قم باید سکونت و مجاورت با حرم مطهر حضرت معصومه (س) در این شهر را مایه افتخار خود بدانند

آیت الله سید محمد سعیدی ظهر جمعه در سخنرانی مجازی آدینه‌ای با بیان اینکه هنگامی که حضرت فاطمه معصومه (س) به قم مهاجرت کردند، یک تمدن و پایگاه جدید برای اهل بیت (ع) سامان دادند، از این رو همه ساکنان در این شهر مقدس، باید با شناخت پیشینه و جایگاه قم، در حفظ حریم آن تلاش کنند گفت: دلیل حضور دختر امام موسی بن جعفر (س) در شهر قم، شناخت ایشان نسبت به مردم این شهر و روایات اجداد طاهرین خود بوده است.

وی با اشاره روایات متعدد از سوی ائمه اطهار (ع) درباره قم افزود: اهل قم باید سکونت و مجاورت با حرم مطهر حضرت معصومه (س) در این شهر را مایه افتخار خود بدانند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) با تاکید بر اینکه اهل قم باید به شدت از رفتارهای ناهنجار و بر خلاف شئون و آموزه‌های دینی پرهیز کنند، تصریح کرد: اهل قم باید پاسدار خون شهیدان باشند تا به عنوان یک قمی اصیل، در کنار کریمه اهل بیت (س) محشور شوند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.