افزایش تعداد نمایندگان جمهوری‌خواه خواهان ابطال انتخابات

دادستان کل ایالت تگزاس گفت: قانون اساسی به ما این فرصت را داده که به جای جنگ و درگیری با سلاح، به دادگاه‌ها مراجعه کنیم.

همزمان، «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد که حامیان شکایت تگزاس به دادگاه عالی درباره ابطال نتایج انتخابات در چهار ایالت، قانون اساسی کشور را نقض می‌کنند.

یکصد و شش نماینده جمهوری خواه آمریکا حمایت خود را از شکایت ایالت تگزاس به دادگاه عالی در رابطه با ممنوعیت شرکت چهار ایالت در کالج الکترال اعلام کردند.

یکصد و شش نماینده جمهوری خواه از شکایت دادستان تگزاس به دادگاه عالی آمریکا مبنی بر عدم احتساب آراء چهار ایالت این کشور شامل «جورجیا»، «میشیگان»، «پنسیلوانیا» و «ویسکانسین» حمایت کردند.

دادگاه عالی آمریکا به چهار ایالت نامبرده دستور داد تا روز پنجشنبه به شکایت ثبت شده از سوی دادستان کل تگزاس که به دنبال ممنوع کردن شرکت چهار ایالت در کالج الکترال بعد از تایید پیروزی جو بایدن در انتخابات توسط آنهاست، پاسخ دهد

هفده ایالت آمریکا نیز روز چهارشنبه از شکایت ایالت تگزاس به دیوان عالی برای ابطال نتایج انتخابات ریاست جمهوری حمایت کردند.

بر اساس نتایج تأیید شده از سوی دولت‌های ایالتی آمریکا، جو بایدن با کسب ۳۰۶ رأی الکترال در برابر ۲۳۲ رأی الکترال دونالد ترامپ، برنده انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شده است.

رسانه‌های جریان اصلی آمریکا روز شنبه ۷ نوامبر (۱۷ آبان) در حالی که شمارش آرا و اختلافات حقوقی درباره روند انتخابات در برخی ایالت‌های همچنان در جریان بود، جو بایدن را پیروز نهایی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا معرفی کردند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.