واکنش ترامپ به رأی دادگاه عالی آمریکا

ترامپ در پیامی در این خصوص نوشت: «دیوان عالی واقعاً ما را ناامید کرد. هیچ خردی ندارد، هیچ شجاعتی ندارد!»

وی در پیام دیگری بار دیگر خود را پیروز انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا دانست و نوشت: «بنابراین، شما رئیس‌جمهور ایالات متحده هستید و سپس انتخاباتی را پشت سر گذاشته‌اید که بیشتر از هر رئیس‌جمهور فعلی در تاریخ رأی کسب کرده است اما ظاهراً باخته‌اید. نمی‌توانید در مقابل دیوان عالی «جایگاه» خود را به دست آورید بنابراین از ایالات فوق‌العاده‌ای درخواست «وساطت» می‌کنید که بعد از بررسی و مطالعه دقیق، به این باور می‌رسند که شما را «دور زده‌اند» و این مسئله به آنها نیز آسیب زده است. به همین ترتیب، بسیاری دیگر نیز به این پرونده پیوسته‌اند اما در یک چشم به هم زدن، بدون آنکه حتی نگاهی به دلایل مطرح شده بیاندازند، همه چیز از بین می‌رود. یک انتخابات تقلبی، مبارزه کنید!».

وی سپس حکم دیوان عالی در خصوص ایالت تگزاس را یک بی‌آبرویی خواند و گفت: «ما به هیچ دادگاهی نرسیده‌ایم که این (رأی) را به شایستگی قضاوت کند. دن پاتریک (فرماندار ایالت تگزاس)، این یک رسوایی حقوقی و قانونی و یک شرم برای ایالات متحده آمریکا!!!».

اظهارات ترامپ در شرایطی مطرح شده است که دیوان عالی آمریکا درخواست ایالت تگزاس و ستاد «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا برای ابطال نتایج انتخابات در ۴ ایالت این کشور را رد کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.