وضعیت نانسی پلوسی برای ریاست مجلس نمایندگان چگونه است؟

به گزارش پایگاه خبری پولتیکو، نانسی پلوسی، رئیس کنونی مجلس نمایندگان آمریکا پیام بی‌پرده‌ای برای اعضا دارد: به رای شما در سوم ژانویه نیاز دارم.

آن روز گشایش صد و هفدمین کنگره آمریکاست و پلوسی در آستانه رای‌گیری سرنوشت‌ساز برای تعیین رئیس در حال محکم کردن جایگاه خودش است. هیچ‌کس در کنگره گمان نمی‌کند که او در حال از دست دادن جایگاهش باشد اما با کاهش اکثریت دموکرات‌ها و سایه افکندن پاندمی کرونا بر این فرایندها، این رای‌گیری پیچیده‌تر شده است.

پلوسی چهارشنبه در نشستی مجازی خطاب به گروهی از قانونگذاران آمریکایی هشدار داد: اگر کسی به کالین پاول رای بدهد، این رای برای جمهوریخواهان حساب می‌شود. ما به افرادی نیاز داریم که به شخص نامزد رای بدهند. که من هستم.

پلوسی و متحدانش در هفته‌های اخیر جوش و خروش تازه‌ای به کمپین‌های لابی داده‌اند تا اطمینان حاصل کنند که در اولین یکشنبه ژانویه مجلس نمایندگان دموکرات‌ها در کنگره برقرار است. او و حامیانش تلاش دارند تا نظر دموکرات‌های مردد و همچنین سیاستمداران پرنفوذ و رهبران کارگری در ایالت‌های اصلی قانونگذاران را جلب کنند.

انتظار می‌رود دموکرات‌های مجلس نمایندگان در سوم ژانویه ۲۲۲ کرسی مقابل ۲۱۲ کرسی جمهوریخواهان به دست آورند. تکلیف کرسی نیویورک تا آن زمان مشخص نمی‌شود. براساس قوانین مجلس نمایندگان، پلوسی باید رای اکثریت حاضر از نمایندگان را به دست آورد. بنابراین هم حزبی‌های پلوسی نه تنها باید حاضر باشند بلکه باید نامی غیر از او را هم ذکر نکنند. در ژانویه ۲۰۱۹ شماری از دموکرات‌ها نام جو بایدن و تعداد دیگری از دموکرات‌ها را روی برگه نوشته بودند.

کرت شرادر، از دموکرات‌های ارشد مجلس نمایندگان که سال ۲۰۱۹ با ریاست پلوسی مخالفت کرده بود، گفت: گمان می‌کنم کار این بار برای او سخت‌تر باشد. من هنوز مردد هستم اما بسیاری از دموکرات‌های ارشد گفته‌اند که از من انتظار دارند که این بار از پلوسی حمایت کنم. همیشه سیاه و سفید نیست. همه می‌خواهند همه چیز کامل باشد اما اینطور نمی‌شود.

اکثریت کوچکتر برای پلوسی به معنای آن است که او به حضور تمام و کمال دموکرات‌های معمولی برای کسب دوباره ریاست بر این مجلس کنگره آمریکا نیاز دارد. او در مقایسه با سال ۲۰۱۹ با تعداد دموکرات‌های کمتری برای رویارویی با مخالفان در این مجلس همراه است. پلوسی و متحدانش به امید کسب رای دموکرات‌های رویگردانی که در گذشته با ریاست او مخالف بودند، لابی می‌کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.