وخامت همه‌گیری کرونا در آمریکا با وجود امید به واکسن

به گزارش تارنمای هیل، وعده واکسن، واقعیتی متفاوت را در شرایطی که اوضاع همه گیری در آمریکا بدتر می شود، به بار آورده است. با این حال این اطمینان داده می شود که اوضاع به این منوال باقی نخواهد ماند.

از این رو کارشناسان بهداشتی در آمریکا از مردم می خواهند در دشوارترین فاز کرونا در چند ماه آتی و تا وقتی که واکسن در اختیار عموم قرار گیرد تدابیر احتیاطی را رعایت کنند.

رابرت ردفیلد رئیس مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها در آمریکا در هشداری جدی اعلام کرد در ۶۰ تا ۹۰ روز آینده شمار جان باختگان کرونایی در روز بیش از آنچه که در یازده سپتامبر یا حمله به بندر پرل هارپر روی داد خواهد بود.

 نیروی هوایی و دریایی ژاپن در هفتم دسامبر ۱۹۴۱ به پایگاه دریایی آمریکا در پرل هاربر، واقع در جزایر هاوایی در اقیانوس آرام، حمله کردند و صدمات بسیار سنگینی به آمریکایی‌ها وارد ساختند. این حمله تلفات سنگینی برای آمریکا بر جای گذاشت.

در آمریکا روزانه بیش از دویست ابتلای جدید به ثبت می رسد و بیش از ۱۰۰ هزار نفر در بیمارستان ها بستری شده اند و اوضاع بدتر می شود.

به رغم این بحران رو به وخامت، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا عمدتا سکوت اختیار کرده است و صرفا اظهاراتش را به پیشرفت در حوزه واکسن محدود کرده است اما از مردم نمی خواهد پروتکل ها را رعایت کنند یا اقدامات چدید مهمی را برای کاستن از روند شیوع بیماری تا زمان دسترسی عمومی به واکسن بکار نمی بندد.

در آمریکا اولین گروهی که واکسن را دریافت می کنند نیروهای کادر درمانی و افرادی هستند که از بیماران در منازل آنها نگهداری می کنند. مقامات آمریکایی پیش بینی کردند ۲۰ میلیون نفر در ماه دسامبر واکسینه خواهند شد اما اکثریت مردم از دسترسی به واکسن تا چند ماه آینده محروم خواهند بود و ممکن است این وضعیت تا بهار طول بکشد.

هیل نوشت: مشکل این است که این همه گیری حتی بدتر شده و ظرفیت بیمارستان ها به وضعیت شکننده ای رسیده است و این امر تهدیدی برای کیفیت خدمات مراقبتی است که بیماران دریافت خواهد کرد.

رئیس بخش مراقبت های بهداشتی انجمن کالج های پزشکی آمریکا گفت «در رابطه با تخت ها بخش ای سی یو دچار کمبود هستیم.

وی تاکید دارد اگر سفرهای سال نو کنترل نشود ممکن است افزایش شیوع بعد از روز شکرگذاری در آمریکا تکرار شود.  

برخی ایالت های آمریکا مقررات سختگیرانه تری را اتخاذ کرده اند اما نحوه واکنش آمریکا متفاوت است و بسیاری از ایالت ها هنوز اقدامی را بکار نبسته اند.

رئیس مدرسه سلامت عمومی دانشگاه براون در آمریکا با اشاره به قرنطینه در کشورهای انگلیس، فرانسه و آلمان که در اواخر ماه اکتبر اجرا شد و باعث کاهش سرعت همه گیری در این کشور شد گفت در مقابل در آمریکا شمار مبتلایان رو به افزایش است. در مقطعی فرانسه و ایتالیا شمار ابتلای بیشتری نسبت به آمریکا داشتند اما این سه کشور اروپایی سیاست هایی را برای کنترل ویروس به اجرا در آوردند و این سیاست ها موثر واقع شد.

وی گفت ظرفیت بیمارستان ها در آمریکا نگران کننده است زیرا هنوز معلوم نیست وضعیت همه گیری تا چه اندازه بدتر خواهد شد.

از ابتدای شیوع کرونا تاکنون بیش از ۱۶ میلیون نفر در آمریکا به کرونا مبتلا شده اند و ۲۹۹ هزار و ۶۹۲ نفر جان باخته اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.