امشب آخرین مهلت ثبت نام کارشناسی ارشد ۱۴۰۰

فاطمه زرین آمیزی، سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور درباره آخرین مهلت ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد، گفت: ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۰ برای ورود به دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، دانشگاه آزاد، پیام نور، غیر انتفاعی، علمی کاربردی و همچنین شرکت در بیست و ششمین المپیاد علمی- دانشجویی کشور از روز یکشنبه، ۱۶ آذر آغاز شده و ساعت ۲۴ امشب (یکشنبه، ۲۳ آذر) به پایان می رسد.

او افزود: داوطلبان در صورت دارا بودن شرایط عمومی و اختصاصی به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و برای ثبت نام اقدام کنند.  ثبت نام فقط به صورت اینترنتی و از طریق سایت اطلاع رسانی سازمان سنجش انجام می‌شود.

سخنگوی سازمان سنجش افزود: تا صبح امروز ۲۱۵ هزار و ۹۲۹ نفر ثبت نام کرده‌اند. متقاضیان با مراجعه به سایت سازمان سنجش و پرداخت مبلغ ۹۰ هزار تومان به عنوان وجه ثبت نام شرکت در آزمون یک کد رشته امتحانی، می توانند نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

سخنگوی سازمان سنجش درباره زمان برگزاری این آزمون گفت: براساس برنامه زمانی پیش بینی شده، آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۰ در روزهای پنجشنبه و جمعه ۶ و ۷ خرداد ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد. متقاضیان لازم است از روز دوشنبه، ۳ خرداد تا چهارشنبه، ۵ خرداد با مراجعه به سایت سازمان سنجش نسبت به تهیه پرینت کارت شرکت در آزمون اقدام کنند.

زرین آمیزی بیان کرد: متقاضیان می‌توانند حداکثر در دو رشته امتحانی متقاضی ثبت نام در این آزمون شوند.

او درباره زمان برگزاری المپیاد علمی- دانشجویی کشور گفت: متقاضیان می‌توانند همزمان با برگزاری آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۰، در اولین مرحله دوره بیست و ششمین آزمون المپیاد علمی- دانشجویی کشور بر اساس شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام در آزمون شرکت کنند.

زرین آمیزی بیان کرد: متقاضیانی که علاوه بر رشته انتخابی یا امتحانی اصلی (رشته اول) علاقه مند به شرکت در رشته امتحانی دوم هستند، باید کد رشته امتحانی دوم را نیز در بند مربوط در تقاضانامه قید کنند. این دسته از متقاضیان باید برای رشته امتحانی دوم یک کارت اعتباری دیگر، به مبلغ ۹۰ هزار تومان علاوه بر کارت اعتباری اول خریداری کنند.

نحوه ارسال درخواست غیرحضوری به سازمان سنجش

سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرده است که باتوجه به عدم پذیرش حضوری متقاضیان به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و در جهت تسریع در بررسی و ثبت درخواست ها به صورت الکترونیکی، متقاضیان در صورت داشتن هر گونه سوال می توانند به سیستم پیشخوان خدمات الکترونیکی سازمان سنجش به آدرس darkhast.sanjesh.org مراجعه و درخواست خود را به همراه مستندات لازم ثبت کنند.

همچنین پس از ثبت درخواست، برای متقاضی شماره نامه و کدرهگیری از طریق پیام کوتاه ارسال می شود. متقاضیان می توانند پس از دریافت شماره و کدرهگیری از طریق پیام کوتاه، به پورتال رهگیری الکترونیکی مکاتبات به آدرس rahgiri.sanjesh.org وارد شده و از آخرین وضعیت درخواست خود مطلع شوند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.