خبر رویترز از حمله سایبری به وزارت خزانه‌داری آمریکا

خبرگزاری رویترز خبر داد که وزارت خزانه‌داری آمریکا مورد حمله سایبری قرار گرفته و هک شده است.

رویترز در گزارش خود مدعی شد که یک گروه هکری پیچیده که مورد حمایت یک دولت خارجی بوده،‌ اقدام به سرقت اطلاعات وزارت خزانه‌داری آمریکا و یک سازمان آمریکایی مسئول درباره تصمیم گیری در خصوص سیاست‌های اینترنت و ارتباطات کرده است.

رسانه‌ها گزارش داده‌اند که این حمله سایبری باعث شد تا نشست اضطراری شورای امنیت ملی در کاخ سفید برگزار شود.

سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا نگران هستند هکرهایی که وزارت خزانه‌داری آمریکا را هدف قرار داده‌اند ممکن است از ابزار مشابه برای نفوذ به دیگر سازمان‌های آمریکایی استفاده کرده باشند.

یک سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در واکنش به این حمله سایبری اعلام کرد که این شورا از خبرها درباره سرقت گزارش‌های حساس از وزارت خزانه‌داری مطلع شده و این نهاد اقدامات لازم در این خصوص را اتخاذ خواهد کرد.

بر اساس گفته خبرنگار امنیت سایبری خبرگزاری رویترز، وزارت خزانه داری، سازمان ملی اطلاعات و ارتباطات (زیر مجموعه وزارت بازرگانی) و چند سازمان آمریکایی دیگر مورد این حمله قرار گرفته و اطلاعات آنها هک شده است.

این حادثه اندکی پس از آن صورت گرفت که دولت ترامپ رئیس سازمان حمایت از زیرساخت‌ امنیت سایبری را اخراج کرد.

امروز نیز رسانه‌های صهیونیستی از حمله  سایبری به سرورهای ده‌ها شرکت حمل و نقل و لجستیکی رژیم اسرائیل خبر دادند.

به نوشته روزنامه صهیونیستی «کالکالیست» گفته می‌شود که قربانیان این حمله گسترده سایبری واردکنندگان تجهیزات نظامی حساس و شرکت‌های لجستیکی و وارداتی هستند. این روزنامه نوشت که هکرها  ممکن است اطلاعاتی که  برای کشورهای دشمن دارای ارزش راهبردی باشد، به سرقت برده اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.