ترامپ واشنگتن را به هم ریخت

به گفته مقامات پلیس واشنگتن، دلایل عمده این بازداشتها حمل سلاح مرگبار، حمله به نیروهای پلیس و اتهاماتی نظیر حمل سلاحهای غیرقانونی بوده است. 

براساس گزارش شبکه WJLA، حداقل ۸ افسر پلیس در جریان اعتراضات و درگیریهای شنبه و یک شنبه در واشنگتن مجروح شده‌اند.

وقوع درگیری میان حامیان و مخالفان ترامپ و همچنین پلیس با معترضان در پی لشکرکشیهای خیابانی حامیان ترامپ در اعتراض به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ طی روزهای شنبه و یک شنبه، پایتخت آمریکا را ناآرام کرده بود. شنبه عصر و یک شنبه صبح به وقت محلی هزاران نفر از معترضان که خواستار ابطال نتایج شمارش آرا هستند به خیابانهای پایتخت آمریکا آمده بودند که به زد و خورد و آشوب کشید شد. 

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» روسیه، عصر شنبه درگیری‌های خشنی بین هواداران و مخالفان ترامپ در میدان بزرگ «بی‌اِل‌اِم» در واشنگتن رخ داده بود.

بر این اساس، تظاهرات‌کنندگان دو طرف، به سمت یکدیگر بمب‌های دودزا، گاز اشک‌آور و اشیاء خطرناک پرتاب کرده و نیروهای پلیس در این بین تلاش می‌کردند تا آنها را از هم جدا نگاه دارند.

روزنامه نیویورک تایمز هم روز یک شنبه گزارش داد که در این درگیریها حداقل ۴ نفر بر اثر ضربات چاقو مجروح شده‌اند.

پیش از این، رئیس‌جمهور آمریکا حین عزیمت برای دیدن مسابقه فوتبال آمریکایی در آکادمی ارتش، با بالگرد از تجمع هواداران خود در واشنگتن بازدید کرده بود. منتقدان این اقدامات ترامپ را تحریک حامیان خود برای اعتراضات خیابانی خوانده‌اند.

انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا روز سوم نوامبر (۱۳ آبان) برگزار شد. برآوردهای رسانه‌های آمریکا حاکی است جو بایدن با کسب ۳۰۶ رأی الکترال در این انتخابات پیروز شده است. ترامپ ۲۳۲ رأی الکترال به دست آورد اما ترامپ تاکنون از پذیرفتن شکست در انتخابات امتناع ورزیده و بارها تأکید کرده است که بایدن با تقلب بعنوان پیروز این فرایند معرفی شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.