سکوت ترامپ درباره حضور یا عدم حضور در مراسم تحلیف بایدن

به نقل از هیل، هنگامی که "برایان کیلمید"، مجری برنامه "فاکس اند فرندز" از رئیس جمهور آمریکا پرسید آیا ماه آینده در مراسم تحلیف جو بایدن، رئیس جمهور منتخب شرکت می‌کند یا خیر، وی پاسخی نداد.

کیلمید پرسید: آیا در مراسم تحلیف شرکت می‌کنید؟

ترامپ پاسخ داد: نمی‌خواهم در این مورد صحبت کنم.

ترامپ ضمن تکرار ادعاهای بی‌اساس پیرامون تقلب انتخاباتی و رقابت ۲۰۲۰، افزود: می‌خواهم در مورد این صحبت کنم که ما کار بزرگی انجام داده‌ایم. من بیشتر از هر رئیس جمهوری در تاریخ کشورمان رأی آوردم. در تاریخ کشورمان، درسته؟ بقیه به گرد پای من هم نمی‌رسند- بیشتر از اوباما، بیشتر از هر کس دیگر. و آن‌ها می‌گویند ما انتخابات را باختیم. ما نباختیم.

زمانی که از دونالد ترامپ پرسیده شد آیا نگران است که اگر تا زمان تحلیف بایدن تسلیم نشود چه اتفاقی می‌افتد، وی گفت باور دارد که بایدن یک رئیس جمهور نامشروع خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: نگران کشوری هستم که یک رئیس جمهور نامشروع دارد. این چیزی است که برای آن نگران هستم. رئیس جمهوری که باخت و بد هم باخت. این یک انتخابات با رقابت نزدیک نبود. جورجیا را در نظر بگیرید. ما در جورجیا برد بزرگی داشتیم. در پنسیلوانیا و ویسکانسین همین‌طور. ما برد بزرگی داشتیم!

اظهارات دونالد ترامپ پس از دو شکست اخیرش در دیوان عالی مطرح شد که یکی از آن‌ها مربوط به پرونده‌ای بود که در پنسیلوانیا به امید تغییر نتایج این ایالت گشوده شد و دیگری هم از سوی "کن پاکستون"، دادستان کل در تگزاس تشکیل شد که به دنبال بی‌اعتبار کردن نتایج در چهار ایالت محل نزاعی بود که بایدن در آن‌ها برنده شد و در این راه ناکام ماند.

امتناع رئیس جمهور از واگذاری نتیجه انتخابات قبل از آن رخ می‌دهد که اعضای کالج انتخاباتی برای تأیید رسمی شکست او آماده می‌شوند؛ رویدادی که با سخنرانی پربیننده بایدن همراه خواهد شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.