کاهش ۴۰ درصدی تعداد بستری بیماران مبتلا به کرونا در تهران

نادر توکلی در برنامه تهران کلینیک رادیو تهران با اشاره به کاهش ۴۰ درصدی آمار بستری بیماران کرونایی در شهر تهران گفت: کاهش آمار بستری ها باعث تنفس دوباره بیمارستان ها شده ولی باید گفت شهر تهران در حالت شکننده قرار دارد و هنوز نمی توان به صورت قطعی گفت از حالت حاد خارج شده ایم.

وی با تاکید بر بحرانی بودن شرایط افزود: در همه بیمارستان های تهران تخت خالی موجود است و ما پذیرای تمامی بیماران هستیم. هموطنان توجه کنند این بیماری در ۵ روز دوم امکان تشدید دارد بنابراین معاینه پزشکی بیماران لازم است.

 معاون درمان ستاد مقابله با کرونای شهر تهران با اشاره به اینکه از بیماران کرونایی در بیمارستان های دولتی فقط فرانشیز بیمه پایه اخذ می شود گفت: فقط فرانشیز ۸ تا ۱۰ درصدی از بیماران دریافت می شود و بقیه خدمات را بیمه تقبل کرده است ضمن اینکه برای هموطنانی که مشکل مالی دارند حتی مبلغ فرانشیز هم دریافت نمی شود و مشکلات این افراد توسط مددکاری حل میگردد.

وی تاکید کرد: داروهای هیدروکسی کلروکین سولفات و کلروکین فسفات در بخش سرپایی و اینترفرون بتا در بخش بستری تحت پوشش بیمه قرار گرفته است.

توکلی با تاکید بر افزایش رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم، افزایش کیت های تست کرونا و اجرای طرح شهید سلیمانی  گفت: تمامی عوامل دست به دست هم داده اند تا به مرحله کاهش تعداد بستری ها رسیده ایم. ضمن اینکه محدودیت های کرونایی به یکباره کنترل نمی شود بلکه به صورت مرحله ای اتفاق می افتد.

معاون درمان ستاد مقابله با کرونای شهر تهران در انتهای این گفتگو خاطرنشان کرد: اگر پروتکل های بهداشتی به خوبی رعایت نشود شاهد ایجاد موج جدیدی از کرونا در زمستان سال جاری خواهیم بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.