توضیح وزیر صمت درباره آینده قیمت خودروها در بازار

رزم حسینی وزیر صمت در حاشیه جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: با اجرای این طرح، خودروسازان دولتی می‌توانند 50 درصد افزایش تولید داشته باشند و به این ترتیب شاهد، کاهش قیمت خودرو خواهیم بود همچنان که در چند روز گذشته، شاهد کاهش قیمت‌ها بودیم.

وی درخصوص نهاده‌های دامی هم گفت: در مورد ۵ نهاده دامی که دولت ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی به آن اختصاص داده به اندازه مناسب و نیاز وزارت جهاد برای توزیع، نهاده وارد کرده ایم و تحویل داده ایم.

رزم حسینی اضافه کرد: وظیفه اصلی وزارت صمت، تامین نهاده دامی است و جهاد کشاورزی آن را تحویل و توزیع می‌کند، اما در بخش توزیع برای اینکه حجم کالا بالا است ممکن است خطا‌هایی صورت بگیرد که مسئول پاسخگویی به آن، وزارت جهاد کشاورزی است.

وی گفت: وزار صنعت بیش از مورد نیاز وزارت جهاد کشاورزی و واحد‌های تولید دام و طیور، نهاده وارد کرده و تحویل داده است.

وزیر صمت افزود: دو نرخی بودن ارز، باعث برخی ناهماهنگی‌ها و ایجاد فساد در این بخش شده است.

رزم حسینی گفت: وزارت صمت همکاری بسیار خوبی با کمیسیون‌های اقتصادی مجلس دارد و برای تصمیمات مهم این وزارتخانه، حتما با سه نهاد مهم تصمیم گیرنده در کشور که بخش خصوصی، کمیسیون‌های مجلس و دولت هستند هماهنگ هستیم.

وزیر صنعت در خصوص جلسه امروز کمیسیون اقتصادی مجلس نیز افزود: این جلسه به دعوت نمایندگان بوده و بحث اصلی آن بررسی شیوه نامه جدید عرضه فولاد است که در حال اجرای آن هستیم و باید آن را با قاطعیت ادامه دهیم تا قیمت فولاد متعادل شود.

وی ادامه داد: از یک هفته گذشته قیمت‌ها متعادل‌تر شده و سیاست کلی دولت، این است که عرضه محصولات فولادی به طور کامل در بورس کالا باشد.

رزم حسینی گفت: در جلسه امروز، برخی نمایندگان در خصوص بعضی از معادن کشور سوال داشتند که به برخی از سوالات آن‌ها پاسخ داده شد و برخی از نمایندگان هم که از جواب ما قانع نشدند قرار بر این شد تا معاونان ما برای بازدید از این معادن به شهرستان‌های مورد نظر بروند و نتیجه را گزارش دهند.

وی با اشاره به اینکه سیاست عمومی ما در بازار، این است که کالای مورد نیاز را به حد کافی و نیاز با اولویت کارخانه‌های تولید، وارد کنیم افزود: یکی از کار‌های بسیار خوبی که در بخش صادرات انجام شد رفع تعهد صادر کنندگان از محل واردات کالا بود و همین امر باعث شد تا صادرات افزایش پیدا کند که در پی آن شاهد کاهش قیمت‌ها هستیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.