افت 31 هزار واحدی شاخص کل بورس در پایان معاملات

در معاملات امروز، خالص پول‌های حقیقی خروجی از بورس ۲ هزار میلیارد تومان شد که چهارمین خروج سنگین در کل تاریخ بورس تهران است. همچنین امروز ارزش صف‌های فروش نسبت به دیروز ۲۷۵ درصد افزایش یافت و موجب سقوط ۳۱ هزار واحدی شاخص و انتقال آن به کانال ۱.۴ میلیونی شد. امروز را می‌توان به خاطر رشد شدید عرضه‌ها و خروج تاریخی ۲ هزار میلیارد تومان از بازار دوشنبه سیاه بورس نامید. 

در پایان معاملات روز دوشنبه، ارزش صف‌های خرید هزار و ۴۰۴ میلیارد تومان شد که نسبت به روز یکشنبه کاهش ۳۲ درصدی را نشان می‌دهد. اما ارزش صف‌های فروش ۲۷۵ درصد افزایش یافت و به رقم ۲ هزار و ۹۷ میلیارد تومان رسید.

در پایان معاملات امروز، شرکت پتروشیمی بوعلی با صف‌ خرید ۵۴۳ میلیارد تومان در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از بوعلی، وکبهمن (مدیریت سرمایه‌گذاری کوثر بهمن) و چخزر (صنایع چوب کاسپین خزر) بیشترین صف خرید را داشتند. بیشترین صف فروش به نماد شپنا (شرکت پالایش نفت اصفهان) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش ۷ هزار و ۶۹۳ میلیارد تومانی داشت. پس از شپنا، شستا (شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی) و خساپا (سایپا) بیشترین صف فروش را داشتند. 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.