گلایه روحانی از تصویب نشدن لوایح مهم دولت در مجلس /4

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی، رییس جمهور در ادامه نشست خبری با اهالی رسانه، درباره سایر اقدامات دولت گفت: در مجموع ما در تولید، صنعت، کشاورزی و خدمات اجتماعی قدم های مهمی برداشتیم و در این دوره به معنای واقعی کلمه شاهد دولت الکترونیک هستیم. شرکت های دانش بنیان حدود 30، 40 عدد بودند اما الان حدود پنج هزار شرکت دانش بنیان داریم. همچنین در سایر زمینه ها از جمله سیاست خارجی که اقدامات دیپلماتیک بسیار موثری انجام شده است.

وی افزود: امسال علاوه بر جنگ اقتصادی، ما با کرونا مواجه شدیم، دولت در باقی مانده زمان خدمت خود، در هفت ماه و نیم باقی مانده تمام تلاشش بر این است که طرح های نیمه تمام خود را تکمیل کرده و در اختیار مردم قرار دهد. ما در زمینه تخت های بیمارستانی برنامه داریم بین 11 تا 14 هزار تخت اضافه کنیم، همچنین شرکت های دانش بنیان را تقویت خواهیم کرد، یکی از افتخارات این دولت تحول در حمل و نقل ریلی در واگن سازی، ریل سازی و خطوط ریلی بوده است. ما استان همدان، کرمانشاه، ارومیه، گیلان، رشت و ... را به خطوط ریلی وصل کردیم و تا پایان دولت دریای خزر را به خطوط ریلی در گیلان متصل خواهیم کرد. تلاش ما این است که در زمینه استان سیستان و بلوچستان بتوانیم چابهار را به زاهدان و ایرانشهر و شهر دیگری در زمینه ریلی متصل کنیم.

روحانی تاکید کرد: یکی از طرح های ما اتصال اصفهان به شیراز از طریق آزادراه است که تا پایان کار دولت تمام خواهد شد، طرح گوره به جاسک طرح استراتژیک دولت است تا نفت را از خلیج فارس به دریای عمان بیاوریم، این طرح تا پایان دولت افتتاح خواهد شد. در زمینه محیط زیست دولت کارهای بسیار مهمی انجام داده است و طرح احیای دریاچه ارومیه تا پایان سال افتتاح می شود و تونلی که قرار است آب ها را به دریاچه متصل کند تا بهمن و اسفند به اتمام خواهد رسید. همه تلاش ما این است که طرح های مهم خود را تا پایان دولت به اتمام برسانیم.

وی همچنین گفت: کار مهم امسال ما تقدیم لایحه بودجه قبل از موعد مقرر به مجلس بود، لوایح مهم ما در مجلس متاسفانه در دوره دهم و یازدهم هنوز به تصویب نرسیده است و امیدواریم در این دوره به تصویب برسد مانند لایحه شفافیت، تعارض منافع و ... 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.