آزمون کف در بازار سکه

قیمت سکه عقب نشینی می کند؟

کدخبر: ۳۷۹۲۱۷
برخی معامله گران می گویند روز 25 آذر قیمت سکه کف را آزمون می کند. از دید این گروه کار قیمت سکه تمام در کانال 12 میلیون تمام است.
قیمت سکه عقب نشینی می کند؟

به گزارش اقتصادنیوز، در پایان معاملات روز دوشنبه قیمت سکه امامی بالا رفت این در حالی بود که نیم سکه و ربع سکه روند کاهشی پیدا کردند. این تفاوت روند احتمال به میزان حباب ها باز می گردد. حباب سکه امامی کمتر از قطع های کوچک تر است به همین دلیل قدرت ریسک در آن نیز بالاتر خواهد بود. اما روند دیروز امروز قابل دوام است؟

پیش بینی قیمت سکه در بازار امروز

سکه امروز به احتمال زیاد کار دشواری برای حفظ مرز 12 میلیون تومانی خواهد داشت. نمایندگان منتخب هر ایالت آمریکا به صورت رسمی نتایج رای مردمی را اعلام کردند و در هیچ کدام از ایالت های مورد نظر ترامپ، کار به نفع او تغییر نکرد. به این ترتیب، تنها یک گام که همان تایید کنگره است، باقی مانده که بایدن به صورت قانونی رییس جمهور آمریکا شود. به نظر می رسد، دیگر با اعلام نظر نمایندگان ایالات آمریکا، مرددترین معامله گران نسبت به پیروزی بایدن هم در انتظارات آتی خود تجدید نظر کنند. این اتفاق حداقل در روند معاملات فردایی نیز قابل مشاهده بود.

حباب2 - Copy

در حالی که تا ساعت 5 بعدازظهر قیمت سکه بالای مرز 12 میلیونی نوسان می کرد، در ساعات پایانی روز نه تنها به زیر این مرز رفت، بلکه اعداد زیر 11 میلیون و 900 هزار تومان را لمس کرد. به باور برخی تحلیل گران، سکه امروز می تواند کف قیمت تازه ای را مورد آزمون قرار می دهد و در صورتی که به زیر 11 میلیون و 800 هزار تومان برود، کمترین قیمت در دو هفته اخیر را به ثبت خواهد رساند.

در صورت شکست محدوده 11 میلیون و 800 هزار تومانی، فلز گران بهای داخلی می تواند تا ابتدای کانال 11 میلیونی نیز افت کند. تنها عاملی که امروز می تواند سکه را تا حدی از خطر شکست محدوده حمایتی نجات دهد، افزایش قیمت دلار یا حداقل حفظ محدوده حمایتی 25 هزار و 800 تومانی در بازار اسکناس آمریکایی خواهد بود.

رفتار متناقض حبابی

دیروز حباب سکه امامی رشد کرد، ولی در بازار سکه های کوچک، قطر حباب کوچک تر شد. فاصله ارزش ذاتی سکه با قیمت بازاری آن به حدود 8 درصد رسید،حال آنکه دو روز قبل این فاصله به 6 درصد رسیده بود. حباب نیم سکه و ربع سکه هم چنان بسیار بیشتر از سکه امامی است و در صورتی که امیدهای افزایشی در بازار کاهش پیدا کنند، طبیعتا انتظار می رود که سکه های کوچک افت بسیار بیشتری را تجربه کنند. نیم سکه 12 درصد از ارزش ذاتی خود فاصله دارد و این فاصله برای ربع سکه بالای 52 درصد است. این فواصل دو روز قبل حدود 14 و 57 درصد بود.

 

حباب - Copy

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید