نفرت‌پراکنی روزنامه سعودی علیه ایران و ترکیه

این روزنامه سعودی در گزارش امروز (سه شنبه) خود ابتدا مدعی شده که  که اخوان المسلمین به ایران نزدیک است و در ادامه با هدف نفرت پراکنی این ادعا را مطرح کرده است که "شباهت ایدئولوژی در ایران و گروه اخوان المسلمین، عامل رواج فرقه گرایی در منطقه است."

عکاظ در حالی ایران را به متهم و اخوان را تروریستی خوانده است که درحال حاضر ضد حقوق بشری ترین و استبدادی ترین حکومت جهان در عربستان حاکم است و این کشور براساس مدارک و اسناد بی شمار، در سال های اخیر حامی اصلی گروه های تروریستی بویژه القاعده و داعش بوده است. 

اتهام هایی مانند فرقه گرایی ، تروریسم و تحرکات مخرب، از جمله مواردی است که عکاظ متوجه ایران و اخوان المسلمین کرده و در استدلال توهمات خود، به تبریک اخوانی ها به ملت ایران به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی ۵۷ اشاره کرده است. 

روزنامه سعودی سپس مدعی می شود که ایران و ترکیه تلاش کرده اند تا کشورهای جهان اسلام را به دو بخش فرقه ای به رهبری ایران و اخوانی به رهبری ترکیه تبدیل نمایند و هدف این اقدامات گسترش دامنه کشورهای طرفدار اسلام سیاسی است .

این روزنامه در جایی می نویسد: ایران هرگز به اخوان المسلمین به چشم دشمن نگاه نکرده است بلکه رهبران انقلاب در ایران از زمان پیروزی، اخوان را به عنوان حامل اندیشه اسلامی و جنبشی که از نظر فکری با انقلاب ایران همگرایی دارد، می نگرند و در مقابل اخوان المسلمین پیروزی انقلاب ایران را به منزله پیروزی خود می داند و برای گسترش ایده های آن در جهان عرب تلاش کردند و برای دیدار با رهبر و تبریک انقلاب به ایران رفتند.

عکاظ، به نقل از العربیه که این پایگاه سعودی نیز از منابع مطلع مصری نقل کرده، مدعی شده، " اخوان در حال برنامه ریزی برای ایجاد پروژه ها و تشکیل عناصر خطرناک در خلیج فارس است. طبق گزارش همین منابع، قاهره با اطلاع دقیق از فعالیت های جنبش اخوان، کشورهای حاشیه خلیج فارس را از تحرکات این گروه مطلع کرده است."

اتهام زنی های روزنامه سعودی و تفرقه افکنی در منطقه، درحالی صورت می گیرد که جریان سازش با رژیم صهیونیستی از سوی ریاض حمایت می شود و صهیونیست ها زیر سایه عادی سازی روابط دولت های عرب با تل آویو سرگرم تخریب منازل فلسطینی ها در مناطقی هستند که قرار بود در محدوده کشور فلسطینی باشد.

تهران همیشه از همکاری خود با جنبش های تروریستی تحت عنوان همکاری و اتحاد اسلامی سوء استفاده کرده است اما در نهایت به دنبال استخدام اعضای این جنبش ها در پروژه ویژه خود یا بهره برداری برای تغییر موقعیت آنکارا و تهران و توطئه علیه کشورهای جهان اسلام و تقسیم آنها به دو بخش فرقه ای به رهبری ایران و اخوانی به رهبری ترکیه بوده است و هدف، گسترش دامنه کشورهای طرفدار اسلام سیاسی و تقویت اخوان و تفکر فرقه ای است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.