وزیر دفاع ترکیه: تحریم‌های آمریکا اعتماد در ناتو را تضعیف می‌کند

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه گفت: کاملا مشخص است که تحریم‌های آمریکا علیه یکی از اعضای ناتو نه تنها بر ماهیت ائتلاف خدشه وارد می‌کند، بلکه اعتماد بین ائتلاف را نیز تضعیف می‌کند.

روز دوشنبه، وزارت خزانه‌داری آمریکا چهار تن از مقام‌های دولت ترکیه و صنایع دفاعی این کشور را که مسئول تقویت امنیت ملی و مدیریت تامین فناوری نظامی است،‌ بابت خرید اس-۴۰۰های روسی تحریم کرد. با این حال، واشنگتن می‌گوید، ترکیه با وجود این تحریم‌ها هنوز هم متحدی ارزشمند است.

وزیر دفاع ترکیه با اعلام اینکه این تحریم‌ها با واقعیت‌های سیاسی و نظامی همخوانی ندارد، هشدار داد: ترکیه تمامی اقدامات لازم را برای تضمین دفاع در برابر تهدیدهای موشکی و هوایی به کار می‌گیرد.

اظهارات وزیر دفاع ترکیه در پی تحریم‌های روز دوشنبه آمریکا علیه مقام‌های آنکارا مطرح شده است.

مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا این مساله را گفته که تحریم‌ها بر اساس قانون تحریم‌های مربوط به دشمنان ایالات متحده مصوب ۲۰۱۷ وضع شده که قانونی است که بر اساس آن، هر کشوری که از مسکو سلاح خریداری کند، تهدید به تحریم می‌شود.

به گفته وی، تحریم‌ها شامل ممنوعیت تمامی مجوزهای صادرات به آمریکا، ممنوعیت سفر مقام‌ها به آمریکا و مسدود شدن اموال و محدودیت ویزا می‌شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.