نامگذاری ۲ خیابان پایتخت به نام پیشکسوتان استقلال و پرسپولیس

«حجت نظری» روز سه‌شنبه در حاشیه جلسه شورای شهر تهران دراین‌باره در جمع خبرنگاران گفت: با تصویب اعضای شورای شهر تهران، خیابان روشنایی در منطقه یک شهرداری تهران که در مجاورت منزل زنده‌یاد منصور پورحیدری از بزرگان ملی‌پوش و پیشکسوت باشگاه استقلال قرار دارد، تغییر نام یافت.

وی ادامه داد: همچنین اعضای شورای شهر، با تغییر نام بلوار گلستان در منطقه هشت شهرداری تهران، به نام زنده‌یاد جعفر کاشانی دیگر ملی‌پوش خوش‌نام و از پیشکسوتان باشگاه پرسپولیس نیز موافقت کردند.

نظری دلیل این نامگذاری را قرار گرفتن باشگاه شاهین در این خیابان اعلام کرد و افزود: مرحوم کاشانی زحمت های زیادی برای این باشگاه متحمل شد.

وی از نصب تندیس این ۲ پیشکسوت نیز خبر داد و گفت: نام‌گذاری های اخیر با توافق و تعامل خانواده ها صورت گرفت و به‌زودی تندیس آنها نیز در محل ۲ خیابان نامگذاری شده نصب خواهد شد.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به رویه نامگذاری‌ها در تهران گفت: شورای شهر فرای رنگ‌ها و تیم‌ها در تلاش است تا مردم بزرگان و افتخارآفرینان ملی، ورزشی، فرهنگی، هنری و ... را بیشتر بشناسند و به مرور از یاد نبرند.

نظری اضافه کرد: در همین راستا نیز در این دوره بیش از نیمی از نامگذاری‌های انجام شده مربوط به شهدا و ایثارگران بود و تلاش کردیم تا برای حفظ هویت تاریخی و فرهنگی شهر، نام دیگر مفاخر را نیز بر معابر قرار دهیم.  

وی در پاسخ به این انتقاد که آیا شورای شهر تهران تنها اقدام به تغییر نام خیابان‌ها و معابر کرده است، گفت: این موضوع بیشتر جریان‌سازی و تبلیغ رسانه‌ای است و افرادی که سعی در القای این موارد دارند، می‌خواهند با جریان‌سازی رسانه‌ای تلاش کنند تا اقدامات شورا و مدیریت شهری در بازپس‌گیری املاک واگذار شده، اجرای پروژه‌های محلی که موجب رضایتمندی شهروندان شده، جلوگیری از وقوع سیل در مترو و معابر در پی‌بارندگی‌های شدید، افتتاح بوستان‌ها و فضاهای محلی، سمن‌سراها و صدها مورد دیگر به چشم نیاید.

نظری اضافه کرد: به همین دلیل نیز از مردم می‌خواهم که اقدامات و مصوبات شورا را به شکل مستقیم از طریق سامانه مصوبات و نیز سامانه طرح‌ها و لوایح که همین سامانه نیز جزو دستاوردهای شورای فعلی است دنبال کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.