پمپئو به دنبال دیدار با وزیر خارجه دولت بایدن

طبق گزارش آسوشیتدپرس با نقل قول از دو منبع و همچنین گزارش سی.ان.ان با نقل قول از سه منبع، آنتونی بلینکن به شکل آزمایشی برنامه ریزی کرده تا در روز پنجشنبه دیداری رو در رو با پامپئو برای نخستین بار از زمانی که جو بایدن پیروز انتخابات شد، داشته باشد.

با این حال یک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا به پایگاه هیل در یک بیانیه گفت، "هیچ دیداری برنامه‌ریزی یا تایید نشده است".

یک چنین دیداری در صورت برگزاری، نمایانگر یکی از اولین نشستهای حضوری میان یک عضو کابینه دونالد ترامپ با یکی از نامزدهای معرفی شده برای سمت‌های کابینه بایدن رئیس جمهور منتخب و همچنین اولین تصدیق رسمی پامپئو بر این که ترامپ دیگر بعد از ۲۰ ژانویه رئیس جمهور نیست، خواهد بود.

دیدار پامپئو با بلینکن بر اساس گزارش‌ها برای اینکه ۱۵ دقیقه طول بکشد برنامه ریزی شده است اما یکی از منابع سی.ان.ان گفت، وزارت امور خارجه آمریکا این نشست را یک گام مثبت رو به جلو در نظر می‌گیرد.

تیم انتقال قدرت بایدن اظهارنظر درخصوص این گزارش را به وزارت امور خارجه آمریکا ارجاع داده است.

این نشست در پشت درهای بسته و چند روز بعد از تایید پیروزی جو بایدن در انتخابات از سوی کالج الکترال به رغم خودداری ترامپ از پذیرفتن شکست برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه هیل، پامپئو پیشتر بعد از آنکه رسانه‌های آمریکا بایدن را به عنوان پیروز انتخابات و رئیس جمهور بعدی این کشور اعلام کردند در اظهار نظری گفته بود که خودش را برای "دولت دوم ترامپ" آماده می‌کند که این اظهار نظر او باعث موجی از واکنشهای منفی علیه وی شد.

نشست مذکور نشان از تصدیق فزاینده پیروزی بایدن و احتمال کم لغو این پیروزی با چالشهای ترامپ در دادگاه‌ها در میان جمهوریخواهان دارد.

طبق گزارش سی.ان.ان، وزیر امور خارجه آمریکا درخصوص انتقال قدرت به بایدن گفته است، "ما این را عملی خواهیم کرد" و تمایلش را برای دیدار با تیم بایدن ابراز کرده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.